بهسازی ۱۲۱ کیلومتر راه در شهرستان سبزوار

جوادباشنتی

حسن عابدی پور ، رییس راهداری و حمل و نقل سبزوار از بهسازی ۱۲۱کیلومتر راه اصلی، فرعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، حسن عابدی‌پور گفت: در راستای بهسازی راه‌ها و شریان‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان، ۱۲۱کیلومتر از راه‌های سبزوار روکش و لکه گیری شد.

وی افزود: طرح بهسازی راه‌های موجود در شهرستان سبزوار در محورهای مختلف اجرایی شده است که شامل باند جنوبی محور سبزوار – نیشابور به طول ۵۱ کیلومتر، باند شمالی محور سبزوار – نیشابور به طول ۲۸ کیلومتر و ۷کیلومتر از کمربندی شهر سبزوار می‌باشد.

رییس راهداری و حمل و نقل سبزوار تصریح کرد: در محورهایی همچون سبزوار-سلطان‌آباد و سبزوار – بردسکن نیز این طرح اجرایی شد و به ترتیب ۱۵ و ۲۰ کیلومتر از راه‌های این محورها لکه‌گیری و روکش آسفالت صورت گرفت.

احداث و مرمت حدود  ۲۵ کیلومتر راه روستایی در شهرستان سبزوار

در ادامه این مطلب رییس راهداری و حمل و نقل سبزوار از احداث و مرمت حدود ۲۵ کیلومتر راه روستایی در شهرستان سبزوار گفت :

در سال جاری و در راستای توسعه راه‌های روستایی بیش از ۹کیلومتر راه روستایی در مناطق فیلشور، سلیمانیه، بینق، عوض و نجم‌آباد احداث شد و بیش از ۱۵کیلومتر راه روستایی نیز به وسیله آسفالت بازیافتی اصلاح و مرمت شده است.

وی افزود: در فیلشور ۳ کیلومتر، سلیمانیه ۲ کیلومتر، بینق ۳۵۰ متر و در روستاهی عوض و نجم اباد ۳ کیلومتر راه احداث شده است.

رییس راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سبزوار تصریح کرد: در مجموع ۱۵کیلومتر و ۳۵۰متر از محورهای روستایی شهرستان نیز بوسیله آسفالت بازیافتی اصلاح و مرمت شد که شامل ۴۰۰متر راه روستای ثقیه، ۲۰۰متر راه روستای کلاوشک ، ۲۵۰متر جاده روستایی در سه راهی برازق و ۵۰۰متر در محور روستای باغخیرات است.

عابدی پور درادامه با اشاره به اینکه در محور روستای سیدآباد کلوت نیز ۲۵۰۰ متر راه با استفاده از آسفالت بازیافتی اصلاح و مرمت شده است افزود: در محور روستای کلاته سالار نیز ۱۶۰۰ متر راه از این طریق مرمت و اصلاح شده است. این طرح در محور صالح آباد به طول ۲۶۰۰ متر و در محور کالخونی نیز به طول ۲۵۰۰ متر اجرایی شد.

وی در پایان افزود: راه قدیم دلقند به طول ۲۰۰۰ متر، اجرای محور روستایی سریش به طول ۱۶۰۰متر، اصلاح رمپ‌های سنگ سفید و رازقند به طول ۴۰۰ متر و اجرای دوربرگردان خسروجرد به طول ۸۰۰ متر نیز از طرح‌های اجرایی در این بخش بوده است.

ایمن سازی مناطق پرحادثه در شهرستان سبزوار

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سبزوار از ایمن‌سازی مناطق پرتصادف محور سبزوار-شاهرود و دوربرگردان خسروجرد در این شهرستان خبر داد.

حسن عابدی پور گفت: اقداماتی که در جهت رفع نقاط پرتصادف محور سبزوار – شاهرود و دوربرگردان خسروجرد انجام شد، شامل خط کشی، نصب تابلوی فسفری، ترمیم رویه راه، اصلاح و جابجایی دوربرگردان و نصب علایم مورد نیاز بود که با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰میلیون تومان اجرایی شد.

وی در ادامه از شاخص‌ترین اقدامات ایمنی در محورهای این شهرستان سخن گفت و تصریح کرد: رنگ‌آمیزی سرعتکاه به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و به ارزش ۱۵۰۰ میلیون ریال، اجرای هاشور دماغه‌ها به مساحت ۶۵۰متر مربع، به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال و اجرای خط کشی راه‌های اصلی و فرعی باهزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰۰۰ میلیون ریال از جمله این اقدامات بوده است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای سبزوار افزود: عملیات اجرایی شیار طولی و عرضی در محورهای بردسکن ، شاهرود و نیشابور به مقدار ۳۰ کیلومتر و ارزش ۱۰۰۰ میلیون ریال نیز صورت گرفت و تعمیر و اجرای حفاظ در نقاط پرتگاه و پل‌های محورهای حوزه استحفاظی سبزوار به میزان ۶۴۰متر و ارزش ۸۰۰۰میلیون ریال از دیگر اقدامات این بخش می‌باشد.

عابدی پور در خصوص نصب و ایجاد روشنایی و چراغ چشمک زن در محورهای سبزوار نیز گفت: حدود ۱۵ تیر روشنایی در کمربندی داورزن و به ارزش ۷۰۰۰میلیون ریال نصب و راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، نصب حدود ۷ تیر روشنایی۱۴ متر خورشیدی در پارکینگ های کریدور شریانی شاهرود- سبزوار – نیشابور به ارزش ۶۰۰۰میلیون ریال، تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی به ارزش ۵۰۰۰ میلیون ریال، تعمیر و نصب علایم ایمنی در راه‌های حوزه استحفاظی به مقدار ۱۶۴۰ مورد و به ارزش ۹۰۰۰میلیون ریال و تعمیر و نصب و راه اندازی چراغ‌های چشمک‌زن به تعداد ۹۴ مورد و به ارزش ۱۵۰۰میلیون ریال از دیگر اقدامات ایمن‌سازی در حوزه استحفاظی سبزوار بوده است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای سبزوار همچنین از بازسازی و نصب تابلو اطلاعاتی راه‌های حوزه استحفاظی سبزوار خبرداد و افزود: در این بخش نیز ۸۶ متر مربع از تابلوهای اطلاعاتی راه‌ها بازسازی و نصب شد که با اعتباری در حدود ۱۵۰۰ میلیون ریال اجرایی شده است. ساماندهی و اجرای جزیره تقاطع‌های حوزه استحفاظی سبزوار نیز که به صورت مشارکتی با دهیاری‌ها عملیاتی شد به تعداد ۱۶ تقاطع و ارزش ۱۰۰۰۰ میلیون ریال بوده است. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *