برگزاری جشنواره ملی چلچراغ رضوی در سبزوار

جوادباشتنی

جشنواره ملی چلچراغ رضوی با موضوع حفظ ۴۰ حدیث از امام رضا(ع) جمعه شب پس از معرفی نفرات برتر در سبزوار پایان یافت.

دبیر این جشنواره ملی در آیین پایانی این رویداد در فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار، گفت: هزار و ۳۵۷ نفر از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند که از آن میان ۴۵۷ نفر به مرحله نهایی و قرعه کشی راه یافتند.

علیرضا رادمان گفت: در این جشنواره شرکت کنندگان با ۴۰ حدیث از امام رضا علیه السلام بر اساس نرم افزار کاربردی تولید شده آشنا و سپس در آزمون آن که به صورت غیرحضوری برگزار شد، شرکت کردند.

وی تصریح کرد: بیشترین شرکت کنندگان جشنواره از شهرستان های سبزوار و مشهد بودند و برندگان این جشنواره نیز علاوه بر ۲ شهر مزبور از شهرستان های زنجان، سیرجان، ایلام، هندان و بوشهر بودندکه با قرعه کشی انجام شده به ۴۰ نفر هدایای نقدی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال اهدا شد.

شجاع رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز گفت: شهرستان سبزوار این ظرفیت را دارد که جشنواره ملی چلچراغ را به صورت بین المللی برگزار کند.

او همچنین گفت : به طور یقین با برگزاری این رویداد به صورت بین المللی، زمینه ای فراهم می شود که احادیث امام رضا (ع) نه تنها در سطح کشور، بلکه در پهنه کشورهای اسلامی همسایه نیز گسترش یابد.

این جشنواره به همت ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سبزوار، موسسه قرآن و عترت صراط نور و با حمایت معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ستاد کانون های فرهنگی مساجد استان، بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و فرهنگسرای امام رضا علیه السلام اجرا شد. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *