تولیدات فناورانه کشت و صنعت جوین مورد توجه وزارت بهداشت

جوادباشتنی

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، ‌ درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ تولیدات بومی فناورانه مورد حمایت جدی وزارت بهداشت قرار می گیرد.

یونس پناهی در بازدید از مجموعه کشت و صنعت جوین افزود:‌ یکی از دستاوردهای این مجموعه تولید اسید سیتریک است که با توجه به اینکه وزارت بهداشت مصرف کننده اسید سیتریک در ابعاد مختلف است، دانشگاه سبزوار می تواند زمینه ای را فراهم نماید تا از محصول در آزمایشگاه های وزارت بهداشت در صنایع دارویی استفاده شود.

وی تصریح کرد: یکی از چالش های پیش روی کارخانه اسید سیتریک واردات بی رویه این محصول بوده است که مشکلاتی را در حوزه تولید و فروش این محصول ایجاد کرده و وزارت بهداشت از طریق پیگیری با وزارت صنعت پیگیر حل این مشکل شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت:‌با توجه به تولیدات بومی فناورانه، اشتغالزایی، تکنولوژی روز، علمی کار کردن و توانمندی شرکت کشت و صنعت جوین این مجموعه توانمند مورد حمایت وزارت بهداشت قرار می گیرد.

پناهی با بیان اینکه وزارت بهداشت حامی تولیدات داخلی است، افزود: یکی از کارهایی که در این مجموعه مغفول مانده، پایین بودن تولیدات علمی است که به مدیریت کشت و صنعت جوین توصیه می شود از طریق ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تولیدات خود را مستندسازی کند.

وی ادامه داد: برای ارتباط و همکاری بین وزارت بهداشت و شرکت کشت و صنعت جوین هیچ محدودیت و مانعی وجود ندارد و ما از این ظرفیت ویژه استفاده مطلوب می بریم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در سفر به سبزوار ضمن بهره برداری از طرح توسعه بلوک آموزشی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار حضور یافت.

کارخانه اسید سیتریک شهرستان جوین زیرمجموعه شرکت کشت و صنعت این منطقه است که تنها تولید کننده این ماده پرکاربرد در صنایع غذایی در ایران و خاورمیانه به شمار می رود. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *