خط كشي خطوط عابر پياده در سبزوار

خط كشي خطوط عابر پياده در سبزوار

براي نخستين بار در سبزوار صورت گرفت:

اجراي خط كشي عابر پياده با سنگفرش كوبيك

مدير حمل و نقل و ترافيك شهري شهرداري سبزوار گفت: براي نخستين بار در سبزوار، خط كشي خطوط عابر پياده در اين شهر با سنگفرش كوبيك انجام مي شود.

به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار، فواد سحابي با بيان اينكه خط كشي از مهمترين علائم افقي راهنمايي و رانندگي است كه براي افزايش ايمني معابر ترسيم مي شود، گفت: هدف از خط كشي معابر منظم كردن حرمت وسايل نقليه و عابران پياده ، آگاهي دادن به استفاده كنندگان از معابر و راهنمايي آنهاست.

وي اظهار داشت: يكي از مشكلات ترافيك و ايمني، لغزندگي سطوح در زمان بارندگي و يخ زدگي معابر مي باشد كه موجب نارضايتي شهروندان مي شود، علاوه بر اين يخبندان و خيس بودن سطوج مذكور موجب كاهش ضريب اصطكاك سطح روسازي و افزايش فاصله ترمز مي شود.

او بيان كرد: اين امر باعث كاهش ايمني در محله اي عبور عابرين پياده شده و افزايش تعداد و شدت تصادفات و صرمات عابرين پياده را به دنبال دارد.

مدير حمل و نقل و ترافيك شهري شهرداري سبزوار اضافه كرد: شهرداري سبزوار براي حل اين مساله، اقدام به استفاده از مصالح سخت به جاي رنگ در تقاطع ها و مكان هاي پر تردد نموده كه اجراي اين طرح ضمن اينكه تاثير به سزايي در افزايش ايمني عيور عابرين دارد، درصد قابل ملاحظه اي از هزينه هاي اجرا و نگهداري در هر سال را نيز كاهش مي هد.

سحابي بيان كرد: در اين راستا شهرداري در دو فاز اجراي خطوط عابران پياده با سنگفرش كوبيك را در دستور كار قرار داد كه در فاز نخست محل هاي چهارراه قند و شكر، اسرار، بيهق، ولي عصر، بلوار شهداي كوشك، خيابان هاي مولوي و حافظ با متراژ حدود ۵۰۰ مترمربع و اعتباري بالغ بر ۳۵ ميليون تومان در سال جاري انجام مي شود.

او ادامه داد: در سال آينده هم ۱۵۰۰ متر مربع از معابر عابر پياده خيابان هاي چهارراه دادگستري ، ميدان ۲۲ يهمن، چهارراه مطهري، مجارآباد و طبس انجام خواهد شد.

وي استحكام و مقاومت بالا در مقابل سايش، تغييرات آب و هوا، مواد شيميايي، عدم ايجاد لغزندگي، قابل اجرا بودن روي تمام سطوح، ايجاد تنوع و زيبايي در محيط زيست و… را از جمله مزاياي استفاده و بكارگيري سنگفرش كوبيك برشمرد.

 

سحابي با تاكيد بر اينكه مهمترين هدف از اجراي اين طرح صرفه جوبي اقتصادي و كاهش هزينه هاي ترافيكي در خط كشي عابر پياده مي باشد، گفت: با اجراي اين طرح ديگر نيازي به رنگ آميزي سه ماهه خطوط عابر پياده در سال و صرف هزينه هاي سربار نيست و ما در يك چشم انداز ۲۰ ساله شاهد صرفه جويي اقتصادي خوبي در اين زمينه خواهيم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *