دکتر مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در مراسم نمادین هفته سلامت

دکتر مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در مراسم نمادین هفته سلامت   :

با توجه به نگاه ویژه دولت یازدهم به حوزه سلامت که از اولویت چهاردهم به اولویت اول تا سوم رسیده است ، خدمات ویژه به مردم در راستای ارتقاء شاخص های سلامت ارائه شده است .

وی افزود : با حمایت های وزیر محترم بهداشت و همکاری مسئولین شهرستان طرح ها و پروژه های همچون بیمارستان مدرن و مجهز حشمتیه ، اورژانس هوایی با بیش از ۱۰۰ پرواز ، مرکز پرتودرمانی و پزشکی هسته ای و انجام ماهانه ۲۰۰ مورد آنژیوگرافی و استنت گذاری و بهسازی و ساخت بیش از ۶۰ پروژه بهداشتی با اعتبار بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان که تا اواخر خرداد ماه به بهره برداری می رسد و اخذ مجوز چند رشته کارشناسی ارشد و پذیرش دانشجو دستیارتخصصی اطفال  انجام شده است .

وی با اشاره به اینکه از سال  ۸۴ تا  ۹۲ تنها ۷ هزار متر مربع بنا در دانشگاه ساخته شده بود ، تصریح کرد : در این سه سال و نیم که از عمر دولت یازدهم می گذرد ،  ۴۲ هزار متر مربع به فضای توسعه ای دانشگاه افزود شده است .

دکتر مسلم بیان اینکه سالانه هر شهروند ۸/۱ بار به مجموعه های درمانی و تشخیصی دانشگاه مراجعه نموده اند ؛ عنوان کرد ماهانه ۱۹ هزار نفر با تعرفه دولتی خدمات درمانی فوق تخصصی و تخصصی  دریافت می نمایند .

رئیس دانشگاه ۶۰ درصد علت مرگ و میر را بیماریهای غیرواگیر دار عنوان کرد و گفت : با مراجعه ۸۰ درصدی بیماران غیر واگیر دار همچون  بیماران قلبی و عروقی ،دیابت و سرطان با پیشگیری و خود مراقبتی از همان سن نونهالی  و نهادینه کردن در رفتار آنان می توان شاهد کاهش این گونه بیماری ها در جامعه بود .

وی در ادامه اظهار کرد: ۲۰ درصد دانش آموزان سبزواری اضافه وزن، ۲۰ آنان درصد چاقی شکمی و ۲۲ درصد نیز تری‌گلیسرید بالا دارند که بیشترین آمار در سطح کشور است. باید با آموزش، فرهنگسازی و تغذیه مناسب و فعالیتهای بدنی و ورزشی با این سه پدیده مبارزه کرد.

دکتر مسلم بیان نمود : هفت هزار دانش آموز مقطع پایه هفتم در شهرستانهای غرب خراسان رضوی نیز طی ماه جاری زیر پوشش طرح وارنیش فلورایدتراپی قرار می گیرند.

رئیس دانشگاه گفت: همچنین پایگاه دهان و دندان ویژه دانش آموزی به منظور ارائه خدمات پیشگیری و درمانی به افراد کم بضاعت و محروم در حاشیه شهر سبزوار راه اندازی شد که تمامی خدمات دندانپزشکی آن با معرفی آموزش و پرورش به صورت رایگان ارائه می شود

دکتر مسلم  درپایان با اشاره به اینکه اختلالات روانپزشکی به عنوان دومین عامل مراجعات مردم به کلینیک های درمانی عنوان کرد : ۱۶ درصد زنان و ۱۰ درصد مردان  دچار افسردگی هستند و در این خصوص باید در مراکز آموزشی و درمانی اقدامات موثری انجام شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *