آمار بالای طلاق و بد حجابی امام جمعه را به واکنش واداشت

آمار بالای طلاق و بد حجابی امام جمعه را به واکنش واداشت

نمازجمعه این هفته سبزوار با حضور مردم ولایتمدار سبزوار به امامت امام جمعه شهرمان حجة الاسلام والمسلمین مقیسه ای برگزارگردید. امام جمعه سبزوار دردوخطبه بعدازدعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به بیان مناسبت ها ومسائل روز پرداخت.. ایشان در فرازی دیگرازخطبه ها به مساله انتخابات وتبلیغات انتخاباتی اشاره کرده و درتوصیه ای به کاندیدای ریاست جمهوری وشورای اسلامی گفت کاندیدا نباید حمایت از قشرمحروم جامعه را وسیله ای برای کسب آرای بیشترخود قراردهند؛ وپس ازپیروزی نیزاین قشر را فراموش نکنند چرا که اگر فراموش شوند آه آنان گریبانگیرتان خواهد شدزیرا اعتقاد ما دفاع از مظلوم است ولذا بعداز پیروزی نیز باید از محرومین ومستضعفین دفاع کنید.

حجةالاسلام مقیسه ای به تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری نیز اشاره کرد وگفت : مساله امنیت را به بودن ونبودن شخص متوجه نکنیم؛ حضورمردم وپشتیبانی مردم باعث ازبین رفتن سایه جنگ شد.

امام جمعه سبزوار گفت : اداره مملکت به عقلانیت وتدبیرنیازدارد البته عقلانیتی که با توکل برخدا باشد نه رابطه با ابرقدرتها.ایشان در قسمتی دیگرازخطبه ها به بالا بودن آمارطلاق در شهرستان سبزوار اشاره کرد وگفت شورایی متشکل ازیکی از روحانیون، بازاریان،یک خانم مشاور ویک استاد دانشگاه متخصص درزمینه روانشناسی ویکی ازمسئولین دادگستری برای زوجینی که در دادگاه به تفاهم نرسیده ودر شرف طلاق قرارمی گیرندتشکیل خواهدشد این زوجین به شورا معرفی می شوند وبا بررسی مشکلات مادی، روانی وعاطفی آنان سعی دربرطرف کردن مشکلات آنان ودرنهایت انصراف این زوج از طلاق خواهدکرد. وی همچنین به تشکیل مجمع امربه معروف ونهی از منکر اشاره کرد وگفت این مجمع در جهت مبارزه با منکرات ازجمله بدحجابی به صورت عاقلانه ومدبرانه تلاش خواهدکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *