فرسودگی شبکه عامل هدر رفت آب در سبزوار است

فرسودگی شبکه عامل هدر رفت آب در سبزوار است

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت : ۳۰ درصد از هدر رفت آب در سبزوار مربوط به فرسودگی شبکه های انتقال است. به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار، احمد برادران در مراسم بهره برداری از ساختمان امور مشترکان مدیریت آب و فاضلاب شهری سبزوار  با بیان اینکه میریت شهری سبزوار با بحران استاندارد مصرف آب توسط مشترکان مواجه است، افزود:میزان مصرف آب در سبزوار در مدت زمان اوج مصرف در روزهای تابستان به بیش از ۳۶۰ لیتر در ۲۴ ساعت می رسد که این میزان بیش از مصرف استاندار محسوب می شود.

وی گفت:تکمیل طرح تصفیه خانه توحید شهر، اجرای طرح آبرسانی به شهر ششتمد سبزوار و تکمیل شبکه فاضلاب این شهرستان از مهمترین مشکلاتی است که انتظار می رود با تخصیص اعتبارات استانی و ملی حل شود.

مدیر  عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی  در این مراسم گفت:۴۵۰ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی به صورت بی. او.تی برای اجرای طرح تصفیه خانه توحید شهر سبزوار اختصاص یافت.

حسین اسماعیلیان افزود: با بهره برداری از این تصفیه خانه مشکلات آب و فاضلاب ساکنان شهرک توحید و مسکن مهر شهرستان سبزوار برطرف می شود.

وی اظهار کرد: همچنین طرح احداث خط لوله انتقال فاضلاب مسکن مهر و توحید شهر همزمان با اجرای طرح تصفیه خانه آغاز می شود که در مرحله عقد قرار داد با پیمانکار قرار دارد.

اسماعیلیان گفت: تکمیل این تصفیه خانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود و بهره برداری و نگهداری آن نیز مدت ۲۰ سال در اختیار این بخش قرار می گیرد.

وی  ادامه داد: علیرغم تنش آبی در ۲۹ شهر استان خراسان رضوی مشکلی در تامین آب مورد نیاز مشترکان در سطح این استان وجود ندارد.

وی افزود: در برخی شهرهای استان میزان تولید و مصرف آب برابر است که با برنامه ریزی و صرفه جویی در مصرف آب، امسال مشکل قطع و جیره بندی آب ایجاد نشد.

مدیرعامل  شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امسال با انجام عملیات حفر و جابجایی ۴۵ حلقه چاه، ۹۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ هزار متر مکعب مخزن ذخیره در شهرهای استان، بخش مهمی از مشکل بی آبی برطرف می شود.

وی گفت: ۲۸ درصد آب استان بدون درآمد است که حدود ۶۰ درصد آن تلفات فیزیکی است.

اسماعیلیان افزود: برنامه ریزی شد تا با اجرای طرح آبخان داری به صورت خرید تضمینی در محدوده منطقه کوهستانی بفره این شهرستان مشکل میان مدت تامین آب شرب سبزوار حل شود.

وی گفت: برای اجرای این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب اوراق مشارکت سرمایه گذاری انجام می شود که مطالعات اجرای طرح آماده شده است.

وی ادامه داد: برای حل مشکل شبکه فرسوده شهر سبزوار ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری اضطراری نیاز است که مجوز های اجرای این طرح گرفته و به زودی وارد مرحله اجرا می شود.

اسماعیلیان گفت: یکی مشکلات شهر سبزوار در گذشته وجود انشعابات آب و فاضلابی است که در گذشته هزینه های نصب برای آنها اخذ شده اما اقدامی برای اجرای آن نشده بود.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده ظرف ۲ سال گذشته ۶ هزار دارای تاخیر در سطح این شهرستان نصب شده است و مابقی انشعابات تا پایان سال نصب می شود.

مدیرکل آب و فاضلاب خراسان رضوی عنوان کرد: هم اکنون ۲۳ خدمت در بخش ارائه خدمات به مشترکان به صورت غیر حضوری به افراد ارائه می شود که گام مهمی در کاهش هزینه ها و وقت برای ارائه خدمات به مردم است.

وی افزود: برای نخستین بار طرح خود اظهاری قرائت کنتور های آب توسط مشترکان در سطح این استان اجرا شد که مورد استقبال مردم استان قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *