اختصاص ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مکانیزاسیون به سبزوار

اختصاص ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مکانیزاسیون به سبزوار

 

معاون مدیرکل و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مکانیزاسیون به‌نوسازی ادوات کشاورزی سبزوار اختصاص یافته است.

منصور برغمدی افزود: تاکنون حدود ۳۰ درصد از این اعتبار جذب شده و در سال گذشته نیز، ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ‌مکانیزاسیون اختصاص یافته بود، که حدود ۸۰ درصد از این میزان تسهیلات جذب شده است.

وی اظهار داشت: همچنین از ردیف ‌های اعتباری دیگر شامل صندوق توسعه ملی و سامانه کارا، به‌ موضوع نوسازی مکانیزاسیون و تجهیزات، تسهیلاتی اختصاص می‌یابد.

برغمدی از افزایش ۲ برابری ضریب مکانیزاسیون طی ۵ سال اخیر در سبزوار خبر داد و گفت: با توجه به‌ردیف‌های اعتباری و افزوده شدن ادوات جدید کشاورزی، از ۸ دهم درصد ضریب مکانیزاسیون سبزوار به ۱/۷ درصد افزایش یافته است ولی تا نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

معاون مدیرکل و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار تصریح کرد: در حال حاضر چهار واحد سازنده ادوات و تجهیزات کشاورزی در این شهرستان مشغول به‌ فعالیت هستند.

به گفته برغمدی، همچنین برای بروزرسانی تجهیز مرغداری‌ها، دامداری و شیلات از محل تسهیلات مکانیزاسیون اختصاص می‌یابد و طی سال جاری حدود ۳۰ درصد تسهیلات مکانیزاسیون در این بخش‌ها هزینه شده است.

وی تغییر الگوی کشت به‌سوی محصولات کم آب طلب، تسطیح اراضی کشاورزی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و افزایش مکانیزاسیون در کشت محصولات زراعی و باغی را از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد اعلام کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *