ویروس منحوس کرونا کمر اصناف سبزوار را شکسته است

نایب رئیس اتاق اصناف سبزوار گفت: اصناف این شهرستان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون با ستاد کرونای این شهرستان همکاری داشته اند و مشکلات اقتصادی ناشی از این ویروس کمر اصناف را شکسته است.

رضا خیرآبادی روزگذشته، در نشست ستاد کرونای شهرستان سبزوار با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا کمر اصناف را شکسته است، اظهارکرد: شرایط سخت این بحران سبب ضرر و زیان بزرگی به بنگاه های اقتصادی به خصوص واحد های صنفی کوچک شده و با وجود این شرایط سخت اقتصادی حداقل ۶۰ درصد از اصناف در مکان اجاره ای کسب درآمد می کنند.

وی اجاره مسکن و مغازه، بیمه، مالیات، قبوض خدماتی و غیره را از مهم ترین چالش های پیشروی اصناف سبزوار دانست و افزود: علاوه بر تحمل سختی شرایط سخت کرونایی و اقتصادی تاکنون تسهیلاتی به اصناف پرداخت نشده یا اگر هم پرداخت شده میزان آن بسیار ناچیز است که دردی از مشکلات اصناف سبزواری دوا نمی کند.

نایب رئیس اتاق اصناف سبزوار ادامه داد: در این شرایط سخت نیاز است که نگاه به آمار روبه افزایش چک های برگشتی اصناف سبزوار داشته باشیم و این موضوع جایگاه و اعتبار چندین ساله اصناف را زیر سوال می برد.

خیرآبادی خطاب به اعضای ستاد کرونای سبزوار، بیان کرد: احتمال افزایش دوباره آمار مبتلایان و فوتی های بیماری کرونا در آستانه شب یلدا و فصل زمستان وجود دارد که جلوگیری از بازگشت دوباره سبزوار به وضعیت قرمز نیازمند همراهی تمامی ادارات دولتی، خصوصی وهمشهریان عزیز است.

وی با بیان اینکه اصناف سبزوار به دلیل شیوع بیماری کرونا در ۹ ماه اخیر و تعطیلی دو هفته ای شرایط سختی را می گذرانند، تصریح کرد: اصناف این شهرستان در ابتدای شیوع این ویروس بیشترین همکاری با ستاد کرونای سبزوار را داشته و مصوبات این ستاد را به منظور حفظ سلامت شهروندان و اصناف اجرا کرده است.

خیرآبادی تاکید کرد: زحمات ویروس کرونا بردوش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی قرار گرفته و ضرر و زیانش نیز به اصناف رسیده است و در مواقع وضعیت قرمز به دلیل عدم رعایت برخی از شهروندان و ادارات دچار محدودیت و تعطیلی می شوند که دودش به چشم اصناف سبزواری می رود.

وی در پایان یادآور شد: از اعضای ستاد کرونای سبزوار درخواست دارم که فرهنگ سازی های مورد نیاز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بانکها، ادارات، مکان های پر تردد و غیره صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *