بهسازی بازار سرپوش سبزوارهمچنان معطل نقشه اجرایی میراث فرهنگی

کارگروه عمران و توسعه شهری شهرداری با دستور بازارچه سرپوش وارد هشتمین جلسه شد که باز هم مطرح شد طرح بهسازی و ساماندهی بازار قدیمی سرپوش همچنان معطل نقشه های اجرایی مصوب میراث فرهنگی است.

در این جلسه که با حضور خانم بخشی، بروغنی، مقصودی روسای کمیسیون های عمران و توسعه شهری، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی شورا، کوشکی شهردار سبزوار، برآبادی مدیر پایگاه شهر تاریخی سبزوار و جمعی از مدیران ارشد شهرداری سبزوار برگزار شد، تاکید شد مشارکت کسبه، شورا و شهرداری صورت گرفته و لازم است اداره میراث فرهنگی ظرف مدت ۱۰ روز آینده پس از اعلام نتایج آزمایشات ژئوتکنیک نسبت به تهیه نقشه های اجرایی (سازه، معماری، تاسیسات) مصوب، اسناد مناقصه و برآورد هزینه نهایی اقدام نماید.

همچنین سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری نیز باید پس از ابلاغ نقشه مصوب میراث فرهنگی در اسرع وقت نسبت به مناقصه عملیات اجرایی آن اقدام کند.

لازم به توضیح است طبق گفته مدیران شهری قرار است در فاز نخست راسته بازار که حدود ۱۴۰ متر طول و بیش از ۸۵ حجره و مغازه است، بهسازی و ساماندهی شود.

گفتنی است بازار قدیمی سرپوش در مجموع ۹ مسیر ورودی و خروجی دارد که چهار خروجی آن مربوط به خیابان اسرار و سه خروجی مربوط به سرا‌های دودر، پنبه‌ای‌ها و هاشم‌آبادی، یک خروجی به راسته قناد و خروجی آخر که در واقع مسیر اصلی بازار است، مربوط به خیابان بیهق می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *