شناسايي متهم به کلاهبرداری ۱۰۵ میلیونی در فضای مجازی

 فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار از شناسايي متهم به کلاهبرداری ۱۰۵ میلیون ریالی در فضاي مجازي و استرداد وجه به مالباخته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ” حسين بيات مختاري” در تشريح اين خبر گفت: در پی دریافت مرجوعه قضائی از سوی یک شهروند مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط فردی سودجو در يكي از شبكه هاي اجتماعي، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا سبزوار قرار گرفت.

اين مقام انتظامي افزود: در بررسی دقیق اظهارات مالباخته مشخص شد كه فرد سودجو با ايجاد طرح دوستي و جلب اعتماد مالباخته مبلغ ۱۰۵ ميليون ريال از وي درخواست كه شاکی نیز بدون توجه به تبعات این کار، پول را براي فرد کلاهبردار واريز كرده است.

سرهنگ بيات مختاري تصريح کرد: با اقدامات به موقع پليس فتا و هماهني هاي قضايي، اين فرد شیاد شناسايي و وجه مذكور به حساب شاكي مسترد و پرونده قضايي در اين خصوص تشكيل و جهت رسيدگي به دادسراي محل زندگي متهم در يكي از استان هاي جنوبي كشور ارسال شد.

وي در خاتمه از كليه كاربران در فضای مجازی خواست؛ در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت كرده و از آخرين رويدادها از جمله اخبار و حوادث سايبري مطلع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *