واکسیناسیون کرونا برای ۷۰۲ بیمار خاص و صعب العلاج در غرب خراسان

علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوارگفت :

بیماران خاص و صعب العلاج با توجه به وجود بیماری زمینه ای و ضعف در سیستم ایمنی بدن، از جمله گروه های در معرض خطر ابتلاء به کرونا و اولویت دار در دریافت واکسن هستند.

براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت و مطابق با سند ملی واکسیناسیون، ۷۸۰ نفر از  بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان، واجد دریافت واکسن شدند.

این بیماران شامل بیماران دیالیز خونی، دیالیز صفاقی، بیماران مبتلا به نقص ایمنی اولیه، سیستیک فیبروزیس، هموفیلی،تالاسمی، ام اس، بال پروانه ای، بیماران پیوند اعضا و مبتلایان به سرطان، MPS و SMA هستند.

با برنامه ریزی وهماهنگی معاونت های درمان و بهداشت، واکسیناسیون این تعداد از بیماران خاص و صعب العلاج با اختصاص ۱۴۰۴ دوز واکسن سینوفارم، از فروردین ماه سال جاری آغاز شد.

تاکنون ۷۰۲ بیمار خاص و صعب العلاج در سبزوار و سایر شهرستانهای غرب خراسان، هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت نموده اند و طی این مدت، گزارشی مبنی بر بروز عوارض خاصی ناشی از تزریق واکسن، در این بیماران نداشته‌ایم.

روند واکسیناسیون تا دریافت کامل بیماران خاص و صعب العلاج واجد شرایط در منطقه، ادامه خواهد داشت. واکسیناسیون دلیلی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نیست.

باید جهت سلامت خود و جامعه، افراد واکسینه شده تمام پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری انتشار بیماری کرونا، شامل ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در مکان های پر جمعیت را، رعایت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *