باشتین داورزن ، پایتخت غیرت ایرانی- اسلامی

👤 مهدی بهادری، فرماندار شهرستان داورزن:

🔹شورای فرهنگ عمومی استان مصوب کرد که روستای باشتین این شهرستان غربی خراسان، به عنوان پایتخت غیرت ایرانی- اسلامی، شناخته شود و این مصوبه برای ثبت در تقویم رسمی کشور، به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شده است و در مرحله پیگیری، قرار دارد.

🔹ثبت روستای باشتین به عنوان پایتخت غیرت ایرانی اسلامی، افتخاری برای شهرستان داورزن و منطقه غرب خراسان خواهد بود و این روستا به این عنوان درخشان، در سطح کشور معرفی می شود و رویدادهای فرهنگی داورزن نیز، با این محوریت برگزار می شود.

🔹معرفی باشتین خاستگاه قیام سربداران به عنوان پایتخت غیرت ایرانی اسلامی، یکی از مطالبات مردمی داورزن بوده است که در این راستا و در مرحله نخست، این موضوع در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، تصویب شد.

🔹روستای باشتین داورزن، نوروز ۱۴۰۲ میزبان جشنواره ملی “غیرت ایرانی اسلامی” است و در این راستا، ستادی شامل فرهنگ دوستان و فعالان حوزه فرهنگی و مدیران نهادهای اداری منطقه، تشکیل شده است.‌ ستاد جشنواره غیرت ایرانی – اسلامی، تاکنون ۴ نشست اصلی و چند نشست فرعی برگزار کرده و کمیته هایی حول این موضوع شکل گرفته است.

🔹همچنین در راستای جشنواره غیرت ایرانی – اسلامی، فعالیتهای فرهنگی شامل ساخت مستند بازی رایانه ای غیرت ایرانی – اسلامی، نشست های هم اندیشی در بیش از  ۲۰ دانشگاه استان پیرامون این جشنواره، نمایشگاه عکس، سرود، پرده خوانی و برنامه های جانبی دیگر، اجرا می شود.

🔹کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی نیز، با بهره گیری از ظرفیت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تشکیل شده و مجموعه این برنامه ها به کار مستند فرهنگی در سطح داورزن، تبدیل می شود.

🔹رویداد تاریخی نهضت سربداران، ظرفیت فرهنگی بزرگی برای شهرستان داورزن، منطقه خراسان و کشور محسوب می شود؛ از این رو و در راستای این قیام، کلیدواژه غیرت ایرانی و اسلامی شکل گرفته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *