قتلگاه جاده ای باز هم قربانی گرفت !

رئیس پلیس راه بردسکن: محور بردسکن – سبزوار به یک قتلگاه تبدیل شده است

 برخورد  رخ به رخ کامیون بنز با یک دستگاه سواری پژو پارس در کیلومتر ۱۸ محور بردسکن به سبزوار یک کشته و یک مجروح به جا گذاشت. فرمانده پلیس راه بردسکن در این باره گفت: هنوز  یک هفته از تصادف رخ به رخ کامیون با یک دستگاه  پژو ۴۰۵ در این محور که به کشته شدن دو نفر از اعضای یک خانواده منجر شد، نگذشته که مجدد یک تصادف رخ به رخ کامیون بنز با یک دستگاه سواری پژو پارس در کیلومتر ۱۸ محور بردسکن به سبزوار به وقوع پیوست.  در این حادثه راننده سواری و دیگر سرنشین آن که زن و شوهر بودند، به شدت مجروح و بلافاصله  با اورژانس به بیمارستان  منتقل شدند. ولی متاسفانه  به دلیل نداشتن متخصص جراح در بیمارستان ولی‌عصر(عج)  و شدت جراحات وارد شده، راننده سواری جان خود را از دست داد. سرهنگ حسن شاکری با بیان این‌که محور بردسکن به سبزوار تبدیل به قتلگاه هموطنان شده است، افزود: قدمت این جاده بیش از ۲۵سال است و تاکنون هیچ گونه اقدامی برای ارتقای این محور صورت نگرفته است.

وی با  بیان این‌که محور بردسکن- سبزوار باید به یک محور اصلی و ترانزیتی ارتقا پیدا کند، افزود:از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست دارم هر چه سریع‌تر برای ارتقا و رفع نقاط حادثه‌خیز  این محور اقدام کنند تا دیگر شاهد این گونه حوادث ناگوار نباشیم. وی ادامه داد: این جاده ظرفیت بار ترافیکی فعلی را ندارد چراکه ۸۰ درصد بار ترافیکی این محور مربوط به وسایل نقلیه سنگین است و این جاده به یک قتلگاه تبدیل شده و یکی از جاده های خطرناک استان است و روزی نیست که حادثه ای دراین محور رخ ندهد. سرهنگ شاکری  همچنین گفت: حدود۴۰ درصد تصادفات منجر به فوت حوزه استحفاظی شهرستان بردسکن ، در محور بردسکن به سبزوار رخ می دهد.

درخواست دادستان بردسکن از استاندار برای بازدید از این محور 

دادستان بردسکن به عنوان مدعی العموم از استاندار خواست شخصا از محور بردسکن – سبزوار بازدید و از نزدیک‌ وضعیت اسفبار این جاده را مشاهده کند. عباس درودی نیا با اشاره به وقوع چند فقره تصادف منجر به فوت در این محور ، اظهار کرد: تا کی در این جاده باید شاهد مرگ هموطنان خود باشیم و چه کسانی  پاسخگوی  این حوادث ناگوار هستند. وی خطاب به رئیس پلیس راه بردسکن بیان کرد: لازم است پلیس راه نیز با اتخاذ تدابیر لازم و افزایش گشت های محسوس و نامحسوس جاده‌ای درخصوص ارائه تذکر و اعمال قانون  برای متخلفان اقدام کند. وی همچنین تاکید کرد: در مواردی که رانندگان با وجود رعایت مقررات به علت وضعیت بد جاده دچار حادثه می شوند، سهم تقصیر مدیران و دستگاه های مسئول در تصادفات توسط کارشناسان تصادفات محاسبه و در نظریات کارشناسی و کروکی های ترسیمی لحاظ شود./علی نوری/خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *