انعقاد قرارداد کشت در بیش از پنج هزار ۸۰۰ هکتار از گندمزارهای جوین

قارزی، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از انعقاد قرارداد بالغ بر  پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان در قالب طرح کشت قراردادی برای تولید گندم، خبر داد.

علی اکبر قارزی ، با اشاره به اینکه اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در کوتاه ترین زمان در جهت ایجاد کشاورزی پایدار و تامین امنیت غذایی اولویت ماست خاطرنشان کرد: سطح ابلاغی کشاوری قراردادی در شهرستان جوین ۱۱۰۰ هکتار میباشد که امیدواریم صددرصد آن محقق شود.

وی یادآور شد: بدون شک این طرح در جهت حمایت بیشتر از کشاورزان و در جهت ایجاد چرخه ی اقتصادی در بخش غذا دانست و افزود:این طرح علاوه بر ایجاد تحول در عرصه تولید کشاورزی، تعامل سازنده‌ای برای موارد مختلف توسعه دانش و فناوری، تأمین مالی، آموزش و تحقیق و توسعه، فراهم می‌شود.

قارزی با اشاره به اینکه شهرستان جوین یکی  قطب های تولید محصولات استراتژیک بهخصوص گندم میباشد افزود: در سال گذشته ۱۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت.

قارزی حمایت های پاداش بهره، یارانه حق بیمه گندم، یارانه آزمون آب و خاک و گیاه را از مزیت های این طرح بیان کرد و افزود: با تلاش همکاران و لطف خدا تا امروز عقد قرارداد برای بالغ بر پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی گندمزار این شهرستان میسر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *