نام گذاری سال ها ؛ ازشعار تاعمل !

هفته نامه هفت قلم سبزوار

یادداشت /جوادمحمدی دارینی/ مدیرمسئول

نام گذاری سال ها ؛ ازشعار تاعمل !

هرساله رهبرانقلاب سال جدید را باعنوان های مختلف نامگذاری می کنند و قطعا این نامگذاری ها بی دلیل نیست بلکه ایشان ازاین نامگذاری ها اهدافی را دنبال می کنند و به نظر می رسد یکی از این اهداف مشخص نمودن نقشه راه ومسیربرنامه یکساله به دولتمردان می باشد؛ دولتمردان ازرئیس جمهور و معاون اول ایشان گرفته تا رده های پایین تر آن مثل وزار، استانداران و فرمانداران و از سوی قانونگذاران مجلس نیز در همان ابتدای سال وپس از بیانات نوروزی رهبری درتأیید و تحلیل شعارسال و نیز جهت اطاعت از منویات رهبری  دستورات لازم را به مقامات تحت امر خود درخصوص اجرا وعملی شدن این شعارها را می دهند و خواستار حرکت درمسیرتحقق آن می شوند هر چند در طی سال این شعار را تکرار می کنند ولی عملا فراموش یا بسیار کمرنگ می شود!

 سخن این حقیر دراین است که تحقق این شعار درسطوح منطقه ای و شهرستانی چگونه است؟ آیا صرفا آن را باید درحدکلان وکشوری نگاه کرد و یا هراستان و شهرستان نیز به نوبه خود درسطح خود باید به دنبال تحقق آن باشد؟ و از همه مهم تر چگونه و با چه ابزاری باید فهمید که میزان تحقق این شعارچقدر بوده است؟ به عنوان مثال شهرستان سبزوار درتحقق شعار سال گذشته چقدر موفق بوده است؟ چقدر دررشد تولید تلاش نموده است؟

شرکت های دانش بنیان درسبزوار چقدرتحقق پیدا کرده و اگر بوجودآمده اند به چه میزان موفق بوده اند؟ مسئولین شهرستان در جذب بیکاران واشتغال زایی چقدر تلاش نموده وموفق شده اند؟  رشد تولید به دنبال خود رونق اقتصادی و جذب بیکاران را دارد؛ آیا سبزوار دراین راستا موفق بوده است؟ اگربوده میزان آن چقدر است؟

 واگرنبوده است دلایل عدم موفقیت چه بوده است؟ موانع موجود دراین راه چه بوده وآیا شناسایی شده است؟! هر چند شعار امسال به نوعی در راستای همان شعار سال گذشته است ولی بدون کشف موانع موجود در گذشته؛ امسال نیز مسئولان شهرستان درجا خواهند زد! بنابراین  خوب است درپایان هر سال وقبل از نامگذاری شعارسال جدید از سوی رهبری؛ از مسئولین شهرستان اعم از فرماندارمحترم ونمایندگان محترم مجلس میزان توجه وتحقق شعار سال مطالبه شود که طی یکسال چقدر توانسته اند خواسته رهبری را محقق سازند و اینان نیز از مسئولین تحت امر خویش بخواهند که چه کارهایی دراین زمینه انجام گرفته است؟ و آمار واقعی و رسمی درتحقق آن ارائه دهند.

 اگر چه درسال های گذشته این مطالبه گری صورت نگرفته است و کسی هم پاسخگو نبوده است ولی می شود از امسال این مطالبه گری را شروع کرد. امسال باتوجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی واز طرفی با توجه به تشکیل نوپای مجمع مطالبه گران سبزوار؛ این بهترین گلوگاه برای نمایندگان و مسئولینی خواهد بود که خود راداعیه دار یاران انقلاب وانقلابی گری و ولایت مداری می دانند و البته نیزمجمع مطالبه گران سبزوار این را بهترین فرصت برای ابراز وجودحقیقی و رسالت اصلی خود باید بداند!

رسانه های شهرستان نیز جهت سهولت درانجام این کار لازم است با مجمع مطالبه گران همکاری لازم را داشته باشند. بنابراین اگر مسئولین می خواهند گام های مثبتی برای مردم شهرستان بردارند باید مجاب شوند که درپایان هرسال به طورجدی درزمینه میزان تحقق شعار سال و میزان تلاش شان دراین زمینه پاسخگو باشند و این پاسخگویی  نیز از طریق رسانه ها به سمع ونظر مردم فهیم شهرستان رسانده شود. تا مردم بتوانند قضاوت درستی از عملکرد مسئولین داشته باشند وبراساس آن درانتخابات نیز بهترین ها را براساس عملکردگذشته شان انتخاب نمایند. امید است با مطالبه گری جدی وبدون اغماض وبدون جناح بندی سیاسی نسبت به تحقق شعارهای هرسال اقدام جدی صورت گیرد و این شعارها حداقل درشهرستان سبزوارتحقق عملی پیدا کند. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *