برگزاری نخستین یادواره شهدای زن در سبزوار

جواد باشتنی

نخستین یادواره ۹ شهید زن سبزوار و غرب استان خراسان رضوی روز یکشنبه با حضور مسوولان محلی، خانواده معظم شهدا و بانوان در فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار برگزار شد.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار سبزوار در این آیین گفت: نقش بانوان در دوران دفاع مقدس همچون ایام پیروزی انقلاب و پس آن برجسته و محوری بوده است.

ام البنین دباغی‌مقدم افزود: زنان علاوه بر حضور و نقش آفرینی در عملیات های مختلف در پشت جبهه نیز کار پشتیبانی و حمایت از رزمندگان را برعهده داشتند.

وی تصریح کرد: همان گونه که بر اساس مستندات تاریخی نقش زنان در قیام سربداران نیز برجسته بوده است، بانوان سبزواری در دوران پرافتخار دفاع مقدس با پرداختن به امور پشتیبانی، در روحیه دادن و قوت قلب بخشیدن به رزمندگان بسیار موثر عمل کرده اند.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار سبزوار گفت: یادواره شهدای زن در راستای برپایی کنگره ۲ هزار شهید دیار سربداران برگزار شده و در این راستا کمیته شهدای بانوان نیز تشکیل شده است.

دباغی مقدم افزود: زنان با عفاف، حجاب و حفظ سنگر خانواده در کنار تربیت فرزندان مجاهد و شجاع، در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی نقش آفرین هستند.

وی با اشاره به برنامه های جانبی یادواره شهدای زن سبزوار گفت: با حضور خادمان رضوی عطر پرچم متبرک حضرت امام رضا (ع) معنویت خاصی به فضای این یادواره بخشیده است

در این یادواره همچنین از خانواده‌های معظم شهیدان زن این خطه تجلیل شد.

روایتگری، اجرای سرود، سخنرانی، مرثیه‌سرایی و مداحی از جمله برنامه های نخستین یادواره شهدای زن غرب استان خراسان رضوی در سبزوار بود.

کنگره ملی بزرگداشت ۲ هزار شهید این منطقه با هدف تعظیم شهدای دیار سربداران، چهارم خردادماه، در سبزوار برگزار می‌شود. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *