معرفی برترین‌ کمانداران شبهِ‌شکار قهرمانی کشور در سبزوار

جواد باشتنی

نخستین مرحله مسابقات تری‌دی (شبه شکار) تیراندازی باکمان سنتی قهرمانی کشور، «جام دیار سربداران» که در سبزوار برپا شده بود شامگاه جمعه با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

رییس هیات تیراندازی با کمان سبزوار در پایان این مسابقات گفت: این دوره از مسابقات تری دی تیراندازی با کمان با حضور ۴۰ کماندار از ۱۲ استان کشور و در رده‌های سنی مختلف مرد و زن، به صورت آزاد در پارک جنگلی “استیر” سبزوار برگزار شد.

مرضیه آتش افروز افزود: در بخش تری دی “کمان سنتی” رده سنی بزرگسالان مرد، محمود نجفی از خراسان رضوی مقام نخست، رضا کریمی و میثم آقایی هر ۲ از اصفهان به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

وی تصریح کرد: همچنین در رشته تری دی “کمان سنتی” زن، مینا احمدی از خراسان رضوی، افسانه آب برین از آذربایجان شرقی و کبری رییسی از چهارمحال و بختیاری به ترتیب مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

رییس هیات تیراندازی با کمان سبزوار گفت: در تری دی “ریکرو” بانوان نیز نگین رامشینی، مرضیه آتش افروز و دیانا دلبری هر سه از خراسان رضوی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

آتش افروز افزود: در تری دی “کامپوند” امیرحسین اسماعیلی از خراسان رضوی مقام اول را کسب کرد و در تری دی “بربو” محمدحسن شهسواری از تهران عنوان نخست را به دست آورد.

وی با بیان اینکه سبزوار قطب رشته ورزشی “کمان سنتی” خراسان رضوی است، افزود: دیروز نیز نخستین مرحله رتبه‌بندی کشوری و انتخابی تیم ملی کمان سنتی “جام دیار سربداران” برای شناخت نفرات برتر این رشته در سبزوار برگزار شد.

تیراندازی تری دی (شبه شکار) با کمان ورزشی است که شرکت کنندگان مجسمه ها و ماکت های حیوانات تعبیه شده در نقاط مختلف جنگل را هدف قرار می دهند و در پایان کسانی که تیر خود را نزدیک تر به مجسمه زده باشند، امتیاز بیشتری می گیرند.

در این رقابت اصابت تیر به نقاط حساس حیوان نظیر ریه و قلب بیشترین امتیاز را دارد. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *