تنش آبی روستاهای مجاور سبزوار ۳۰ لیتر بر ثانیه

ادارات سبزوار جوادباشتنی

ریاضی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: میزبان تنش آبی در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان، در ساعات اوج مصرف ماه‌های گرم سال ۳۰ لیتر بر ثانیه است.

حسین ریاضی گفت : به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب صورت گرفت، اظهار داشت: انتظار داریم شهروندان و ساکنان مناطق روستایی با صرفه‌جویی در مصرف آب، به ویژه در ماه های گرم سال، این مدیریت را به گذر از تنش آبی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: طولانی بودن خطوط توزیع آب روستایی و فرسودگی برخی از قسمت های شبکه، مناطق روستایی سبزوار را با تنش آبی رو به کرده است که برای حل مشکل آب شرب روستاها در ساعات اوج مصرف، مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار گرفته است.

ریاضی افزود: هم اینک مجتمع رسالت شهرستان سبزوار، که آب روستاهای ییلاقی شمال و شمال شرق سبزوار شامل کهنه آب، سنگ سفید، ابارش، سدید، قز، رازقند و عشرت آباد را تامین می کند، در روزهای آخر هفته که مصرف آب افزایش می یابد با کمبود حدود ۳۰ لیتر در ثانیه مواجه است.

وی گفت: مهاجرت برخی خانوارهای شهری به روستاهای اطراف شامل ابارش، دلقند، دولت آباد، ایزی و خیرآباد که به نوعی سرریز جمعیت شهری محسوب می شوند، نیز مصرف آب در این مناطق را افزایش داده است.

ریاضی ادامه داد: ۱۲ مجتمع آبرسانی در ۲ بخش مرکزی و روداب سبزوار در کنار ۱۱ روستای مستقل وجود دارد که در بخش مرکزی سبزوار ۲۰ حلقه چاه با برداشت ۱۲۵ لیتر آب بر ثانیه و در بخش روداب نیز ۱۱ حلقه چاه موجود است که ۷۵ لیتر بر ثانیه آب از آن برداشت می شود. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *