شاخص‌های اقتصادی رو به بهبود است

نماینده سبزوار

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با بهبود شاخص‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف کشور، نشانه‌های عبور از بحران آشکار شده است.

بهروز محبی نجم‌آبادی با اشاره به محورهای گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهور با مردم افزود: تمامی مطالب و سخنان ریاست محترم جمهوری بر مبنای واقعیت بود و در پایان کار دولت گذشته و پس از خروج آمریکا از برجام، همه دلسوزان متوجه شده بودند که برجام و تعهدات طرف مقابل نسبت به ملت ایران قابل اجرا نیست.

وی اظهار داشت: خروج یک طرفه آمریکا از برجام و افزایش دو و سه برابری تحریم‌ها سبب بروز اتفاقات ناگواری در کشور شده و اوضاع اقتصادی ما را نابسامان کرد.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تورم بالا، ضریب جینی بسیار بالا و فروش نفت بسیار پایین، شرایط ناامیدکننده ای ایجاد نمود و در کنار آن سوء استفاده‌های دولت گذشته، حال مردم را نامناسب کرده بود.

محبی نجم آبادی با بیان اینکه آنچه رئیس جمهور در این گفت و گو بیان کرد، عین واقعیت بود، افزود: موفقیت‌های خوب آیت الله رئیسی در قوه قضاییه ایجاد امید در جامعه را بیشتر کرده بود چنانکه بر مبنای یک نظرسنجی بیش از ۷۵ درصد مردم از عملکرد وی در قوه قضاییه رضایت داشتند.

وی تصریح کرد: همچنین در ایام انتخابات ریاست جمهوری، فضای نظرسنجی ها نشان داده بود هیچ کاندیدای دیگری شانسی برای موفقیت در آن انتخابات را نداشته است و از طرفی رای بالای آیت الله رئیسی در انتخابات دوره قبل نشان داد که به طور یقین وی مورد اقبال مردم قرار دارد تا از این طریق مشکلات مردم به حداقل برسد.

نماینده ۶ شهرستان غرب استان خراسان رضوی در مجلس گفت: اصطلاح دولت حداقلی و مشارکت کم نیز اصطلاح نادرستی است و جریانی هم این اصطلاح را به کار می‌برد که خود مسبب کاهش مشارکت بوده است، چنانکه گزینه های مورد حمایت آنان مورد اقبال عمومی در مجلس و دولت قرار نگرفت.

محبی نجم آبادی افزود: آنچه بیان می شود ناشی از عملکرد دولت قبلی است و فضای دلسردی که آنها در بین مردم ایجاد کردند، در میزان مشارکت تاثیرگذار بود.

وی در ادامه گفت: رئیس جمهور در این مصاحبه اخیر با صداقت، تحلیلی از فضای گذشته ارائه کرد، آمار و ارقام خاصی از ناترازی ها و بدهکاری ها گسترده دولت قبل وجود دارد و رویکرد نامناسب آنها در ارتباط با همسایگان از آن موارد بوده است.

نماینده سبزوار در مجلس گفت: منابع و درآمدهای دولت گذشته بر مبنای اوراق و عمده فروشی بود چنانکه هم اینک ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته توسط دولت سیزدهم به عنوان سررسید اوراق پرداخت می‌شود.

محبی نجم آبادی افزود: یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم، توسعه و تقویت ارتباطات با همسایگان است، در شرایطی که دولت گذشته رویکرد مثبتی در این باره نداشت و یک نمونه آن در مورد ترکمنستان بود که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار محکومیت برای کشور به بار آورد که در این دولت این میزان بدهی پرداخت شد.

وی اظهار داشت: بسیاری از اقتصاددانان اذعان دارند اکنون شاخص های اقتصادی کشور رو به بهبود است و مجلس شورای اسلامی نیز با قانون ارزشمندی که در اختیار دولت قرار داد، مسیر و ریل خدمت‌گذاری دولت به مردم را هموار کرده و شتاب بخشیده است.

محبی نجم آبادی افزود: هم اینک در شرایط عبور از بحران قرار داریم، نشانه های آن روشن و واضح است به طوری که هم‌پیمانان جمهوری اسلامی در سراسر دنیا احساس سرافرازی می کنند و برخی کشورها نیز که در مسیر تقابل با جمهوری اسلامی بوده اند، در مسیر بازگشت و برقراری ارتباط قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در شرایطی که اعتماد عمومی در داخل کشور تقویت شده است، باید جریان های سیاسی نیز به جای مناصب سیاسی، حکومتی و کرسی‌ها، منافع ملی را در اولویت قرار دهند تا با بهبود فضای کشور، ملت از شرایط سخت سالهای گذشته عبور کند./ ایرنا   جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *