کسب پنج مدال و یک سهمیه داوری کامبت گیمز؛ دستاورد ساواته ایران در کروواسی

جوادباشتنی

ابوالفضل وحدتی، مسئول کمیته نهادها و ارگان‌های انجمن ساواته ایران و رئیس انجمن ورزشهای رزمی شهرستان سبزوار گفت .                                        

کسب پنج مدال و یک سهمیه داوری کامبت گیمز؛ دستاورد ساواته ایران در کروواسی/از دست رفتن فینال تنها با یک اخطار 

تیم ملی ساواته (بوکس فرانسوی) ایران با کسب پنج مدال برنز و همچنین یک سهمیه داوری کامبت گیمز به کار خود در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ کروواسی خاتمه داد، ضمن اینکه سه داور ساواته کشورمان نیز در فهرست داوران بین المللی قرار گرفتند.

این دوره از مسابقات جهانی طی روزهای ۲۸ الی ۳۱ تیرماه سالجاری به میزبانی شهر واراژدین و با حضور بیش از ۴۰ کشور جهان در استایل کامبت (غیر کنترلی) و در رده های سنی بزرگسالان و زیر ۲۱ سال برگزار شد.

تیم ساواته کشورمان با ۷ ساواتور در رده بزرگسالان و دو ساواتور در رده سنی زیر ۲۱ سال و مجموعا ۹ ورزشکار در این دوره از مسابقات جهانی شرکت کرد که در پایان و رده سنی بزرگسالان، *سجاد ابراهیمی خراسان رضوی سبزوار(۶۰- کیلو)، محمود صابری چوکامی (۷۵- کیلو)، سید مهدی حسینی (۸۵+ کیلو) و شیما رحیمیان (۶۵- کیلو) موفق به کسب چهار مدال برنز شدند، ضمن اینکه آیلار دنیادوست (۶۰- کیلو) در رده سنی زیر ۲۱ سال پنجمین نشان برنز تیم کشورمان را کسب کرد.

در این پیکارها، حمزه مرادیان (۶۵- کیلو) و علیرضا آذرخزین (۷۰- کیلو) رده سنی بزرگسالان و آرمان محسنی مهر (۶۵- کیلو) و محمدرضا امیر فضلی ازخراسان رضوی سبزوار (۷۰- کیلو) در رده سنی زیر ۲۱ سال از کسب مدال بازماندند.

شایان ذکر است سیدمهدی حسینی مدال آور باتجربه و رده فوق سنگین جهانی ساواته ایران پس از کسب سه پیروزی ارزشمند مقابل اوکراین، کامرون و فرانسه و یک شکست مقابل کروواسی که عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ را کسب کرده بود، در امتیاز شماری نهایی با امتیاز مساوی و تنها به دلیل دریافت یک اخطار بیشتر نسبت به حریف کرووات، از راهیابی به فینال وزن ۸۵+ کیلو بازماند تا فینال این وزن با حضور ورزشکاران فرانسه و کروواسی برگزار شود.

در حاشیه این مسابقات، آنا خسروی داور بین المللی و مسئول کمیسیون داوران ساواته ایران به دلیل قضاوت‌های قابل قبول، به عنوان یکی از داوران حاضر در مسابقات کامبت گیمز (آبان ۱۴۰۲- ریاض) انتخاب شد، ضمن اینکه سمیه خلجی، فرزانه حیدری مهیاری و فاطمه طاهرخانی پور با قبولی در آزمون داوری بین المللی، رسما در لیست داوران فدراسیون بین المللی ساواته FISav قرار گرفتند.

در این رقابت ها، جمشید گیوه چی و مهناز امینی به عنوان سرمربی، دکتر کوروش رفیعی مربی بدنساز و سید مهدی حسینی سرپرستی و مربیگری تیم ملی آقایان را بر عهده داشتند. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *