افزایش ۳۹ درصدی اعتبارات سهم شهرستان سبزوار

جوادباشتنی

🔹معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت:

حدود۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و توازن منطقه ای طی  سال جاری به این شهرستان  تخصیص یافت که این میزان نسبت به سال قبل ۳۹ درصد افزایش دارد.

🔹حسین ابراهیمی نشست کمیته برنامه ریزی سبزوار افزود: این اعتبارات از محل تملک دارایی‌های استانی، ردیف دو درصد سهم نفت و گاز و توازن منطقه ای بین دستگاههای اجرایی شهرستان توزیع شد.

🔹وی با بیان اینکه عمده این اعتبارات صرف طرحهای نیمه تمام عمرانی می شود، اظهار داشت: تکمیل و شتاب بخشی ۱۰۳ طرح عمرانی نیمه تمام در شهرستان سبزوار از محل اعتبارات سال جاری  مورد توجه قرار گرفته است.

🔹معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: عمده اعتبارات مورد نظر در قالب  ۲۴ فصل، ۴۰برنامه و ۱۰۳ پروژه درحوزه راهها و حمل ونقل، توسعه  خدمات شهری، آب و فاضلاب ومنابع آب، بهداشت و درمان، ورزش و تفریحات، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی وگردشگری ، صدا و سیما (تعمیر، بهسازی و تجهیز شبکه دیجیتالی صدا و سیما)، آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای، بنیاد مسکن و… عنوان کرد.

🔹ابراهیمی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند نسبت به جذب کامل اعتبارات استانی، ملی و سفر استانی دولت تلاش کنند ویکی از مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد دستگاهها میزان جذب اعتبارات مربوطه است .

🔹وی در ادامه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ طی اقدامی جهادی عملیات آبرسانی به ۱۱ روستای محروم این شهرستان  با همکاری خیران، قرارگاه محرومیت‌زدایی و آب و فاضلاب سبزوار به سرانجام رسید و درسال جاری هم انتظار است اداره آب و فاضلاب شهرستان با بهره گیری از همه ظرفیتها وبویژه استفاده از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی و کمک خیرین نسبت به توسعه شبکه آبرسانی روستاها و اصلاح و  بهسازی شبکه  آب در برخی مناطق روستایی که دچار مشکل است اقدام نماید.

🔹ابراهیمی همچنین با تاکید بر رعایت الگوی مصرف آب وبرق توسط عموم شهروندان عزیز گفت: با توجه به خشکسالی ها و محدودیت منابع آب، شهر سبزوار با کسری حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب روبرو است هر چند این موضوع با تلاش جهادی  شرکت آب و فاضلاب  مدیریت شده وبا حداقل مشکل مواجه هستیم اما ضروری است برای عبور از تنش آبی ورفع ناترازی تولید ومصرف برق از همه ظرفیت وامکانات برای رفع مشکلات موجود استفاده شود . جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *