تئاترخورشید، طلوع نیمه ناپیدای یک هنرمند قابل در نمایش سبزوار

جوادباشتنی

✍️امید برومندی :

 🔹 اجرای تئاتر خورشید این شب ها همزمان با فصل سبز تئاتر سبزوار، نوید بخش طلوع نیمه ناپیدای یک هنرمند قابل و یک ستاره پر استعداد در عرصه هنرهای نمایشی غرب خراسان است.

 🔹تئاتری فاخر که از مصیبت معدن یورت گلستان تا رنج اقتصادی گسترده ای را روایت می کند که سالهاست بر زندگی بسیاری از ایرانیان سایه انداخته و محمد حسن شمس آبادی در نقش پدری که به عشق فراهم آوردن اولیه ترین نیازهای زندگی خود و تنها دخترش و بازگرداندن همسرش در نبرد پر درد و داغ زندگی گیر افتاده، به خوبی از پس ایفای نقش و انتقال حس برآمده است.

 🔹نقش آفرینی ای که احتمالا در نظر هر مخاطبی حس احترام بالایی را هم نسبت به این بازیگر توانمند و هم نسبت به تمام مردان و پدران سخت کوشی بر می انگیزد که زیر بار فشارهای اقتصادی کمرهایشان خم شده اما همچنان می کوشند که بایستند و پشتیبان محکم خانواده خود باشند. 

🔹 محمد حسن شمس آبادی را تا قبل از این، عمدتاً با طنازی های هنرمندانه اش در نمایش های کمدی سبزوار می شناختیم. حتی تنها حضور قبلی او در نمایش تراژیک شاه کشی به کارگردانی محمد اکبری، هم باز در نقشی کمیک بود. اما تئاتر خورشید، جنبه دیگری از توانمندی های این هنرمند جوان اما پر سابقه در عرصه نمایش غرب خراسان را نشان داد که امید می رود در آینده این جنبه دیرتر شناخته شده و پنهان مانده این هنرمند قابل در آثار نمایشی سبزوار بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 🔹گفتنی است تئاتر خورشید به کارگردانی محمد حسن شمس آبادی، تهیه کنندگی ام البنین نجفی، نویسندگی محسن کفاش و همکاری انجمن هنرهای نمایشی سبزوار و تعدادی دیگر از هنرمندان تئاتر دیار سربداران برای جشنواره بازیگری تک سبزوار آماده شده بود که موفق به کسب مقام در آن جشنواره شد و در حال حاضر با حمایت مالی رستوران – فست فود کاج سبزوار از ۱۱ تا ۱۵ مرداد هر شب در محل پلاتو امیرشاهی مجتمع فرهنگی هنری اسرار برای تماشای عموم روی صحنه می رود.

🔹محمد حسن شمس آبادی در شب اول اجرای این تئاتر، آن را به مناسبت نزدیکی به ۱۷ مرداد روز خبرنگار به اصحاب رسانه سبزوار تقدیم کرد.

💠یک پیشنهاد:

🔷 هرچند تئاتر خورشید توسط هنرمندان سبزواری و در شهر سبزوار تولید شده است، اما با توجه به مضمون آن و اشاره های متعددی که به ماجرای غم انگیز معدن یورت گلستان دارد، در واقع در قامت یک اثر ملی است و پیشنهاد می شود در مدت اجرای این اثر در سبزوار، از خانواده های قربانیان معدن یورت و هنرمندان تئاتر استان گلستان برای تماشای این اثر دعوت به عمل آید و یا در آینده، این تئاتر برای اجرا به شهرهای دیگر از جمله به استان گلستان هم برده شود تا زمینه تعامل و ارتباط متقابل فرهنگی و هنری بین این دو ناحیه از کشور فراهم آید. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *