۱۷۰ نفر متقاضی پیش‌نامزدی مجلس درغرب خراسان

جوادباشتنی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار گفت:

۱۷۰ نفر  در شهرستان‌های غرب خراسان رضوی به عنوان متقاضی نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله پیش‌ثبت‌نام شرکت کردند.

محمدعلی یاوری گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان حوزه انتخابیه سبزوار شامل شهرستان های سبزوار،‌ داورزن، خوشاب، جوین، جغتای و ششتمد در سامانه انتخابات مجلس شورای اسلامی تا یک روز مانده به پایان مهلت، ۱۴۶ نفر مرد و ۲۴ نفر زن هستند که بیشترین آمار ثبت نام با ۴۱ نفر مربوط روز شنبه بوده است.

وی با اشاره به رده سنی ثبت نام کنندگان افزود: ۶۰ نفر از این افراد که در سامانه انتخابات مجلس شورای اسلامی نامنویسی کرده اند بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۷۳ نفر بین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۳۵ نفر بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۲ نفر بالای ۶۰ سال دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: در بین ثبت نام کنندگان قطعی ۱۹ نفر دارای تحصیلات کارشناسی و زیر کارشناسی، ۱۲۰ نفر کارشناسی ارشد، ۲۱ نفر دارای مدرک دکتری و ۱۰ نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

یاوری با تاکید بر ثبت نام افراد توانمند و نخبگان در انتخابات مجلس دوازدهم، افزود: با توجه به اینکه امروز آخرین روز مهلت پیش ثبت نام است، متقاضیان باید زمان لازم را برای تکمیل اطلاعات هویتی و بارگذاری مدارک خود مدیریت کنند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از روز ۱۶ مردادماه آغاز شده که به مدت هفت روز کاری از ساعت هشت تا ۱۸ به صورت الکترونیکی در سامانه https://keshvar.moi.ir انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه انتخابیه سبزوار دارای ۲ کرسی نمایندگی مجلس و شامل شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد است. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *