طرح مجتمع خدماتی، رفاهی گردشگری تیرپارک ( مجلل ) زمینه ساز ارتقای خدمت رسانی به زائران در غرب خراسان

جوادباشتنی

 جوادباشتنی/ به گزارش هفته نامه هفت قلم سبزواربزرگ / مجتمع خدماتی، رفاهی گردشگری تيرپارک شرق كشور ( مجلل ) در سبزوار پاییز سال گذشته به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد مرکز تفریحی برای رفاه حال زائران، مسافران و همشهریان سبزواری آغاز شده است که طی این مدت کوتاه پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته است که با بهره برداری مرحله نخست آن، زمینه خدمت رسانی مطلوبتر به زائران رضوی و مسافران در مسیر جاده تهران- مشهد فراهم می شود.

مجتمع خدماتی، رفاهی گردشگری تیرپارک ( مجلل ) سرمایه گذار بخش خصوصی با مجموعه ای کامل از زیرساخت ها و امکانات خدماتی و رفاهی شامل: رستوران، مجتمع پذیرایی، اقامتی و تفریحی و محیط های فروشگاهی و خدماتی می تواند  به عنوان یک جاذبه  جذب گردشگر در منطقه سبزوار ایفای نقش نماید و نیز در کاهش حوادث ترافیکی مسیر نقش مهمی دارد

 مجتمع مجلل مکانی جهت ارائه خدمت مطلوب به زائران رضوی

مدير عامل مجتمع خدماتي رفاهي و گردشگري مجلل گفت: شهرستان سبزوار در مسیر جاده اصلی تهران – مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع)، قرار دارد اما با این وجود زیرساخت های لازم فراهم نشده است.

مهندس مجلل افزود: بدین منظور مجتمع خدماتي رفاهي و گردشگري و تيرپارک شرق كشور در سبزوار با عنوان مجلل در كيلومتر٢ جاده سبزوار به مشهد در حال ساخت می باشد  .

وی اظهار داشت: ایجاد این مرکز تفریحی رفاهی  با هدف رفاه حال زائران و مسافران و نیز  کاهش تصادفات جاده ای  در سه فاز اجرا می شود که مرحله اول آن شامل : جایگاه سوخت بنزین، گازوئیل ، نمازخانه ، هایپرمارکت، نانوایی ، لبنیاتی ، سوغات سرا ، بازارچه سنتی ، رستوران مدرن ، کافی شاپ ، صبحانه خوری ، فست فود و سرویس های بهداشتی و در فاز دوم شامل : فضای بازی کودکان ، مجموعه تفریحی ، رستوران سنتی و سوئیت های اقامتی ، خدمات جاده‌ای شامل تعویض روغن ، کارواش ، تعمیرگاه ماشین‌های سبک و سنگین و در فاز سوم شامل : مجتمع تیرپارک مجتمع ورزشی و فرهنگی را در بر می گیرد.

مديرعامل مجتمع خدماتي رفاهي و گردشگري مجلل گفت : با  راه اندازی این مجموعه بزرگ ۳۵۰ فرصت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.

 فاز نخست مجتمع مجلل دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید

مديرعامل مجتمع خدماتي رفاهي و گردشگري مجلل گفت: عملیات اجرایی  این مجتمع هفتم مهرماه سال گذشته با حضور مسئولان شهرستان سبزوار کلنگ زنی و و یک ماه بعد در ده آبان عملیات اجرایی آن آغاز شد . طی این مدت روزانه حدود ۴۰ نفر و ۹ هزار نفر نیروی کار در این مجموعه مشغول بکار بوده اند.

وی گفت :  فاز نخست آن مجتمع شامل احداث جایگاه های عرضه سوخت بنزین و گازوئیل، نمازخانه، نانوایی، هایپر مارکت، سوغات سرا، صبحانه خوری، فضای رستورانی، کافی شاپ و سرویس های بهداشتی  با ۶ هزار متر مربع مسقف در حال احداث است .

 وی با اشاره به همراهی و حمایت مسئولان استانی و شهرستانی از جمله : ریاست محترم دادگستری کل و دادستانی محترم دادگستری خراسان رضوی و معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس کمیسیون حمایت قضایی از سرمایه گذاری مشروع خراسان رضوی، استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، معاون زیارت استانداری ، مدیر کل سرمایه گذاری شهری و روستایی استانداری و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی ، امام جمعه محترم شهرستان آیت ا…مقیسه ،  معاونت استاندار و فرماندار ویژه سبزوار و معاونین ، ریاست محترم دادگستری ، دادستان محترم و نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران مرتبط اظهار داشت: به طوری که در مسیر اجرای این طرح سرمایه گذاری بنده ، تمامی مراحل صدور مجوزها و روند اداری حمایت کاملی از سوی دستگاههای اداری استان و شهرستان صورت گرفته و اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می شود گفت در این زمینه تمام دستگاهای اداری و اجرایی همکاری ارزنده ای داشته اند و این جای بسی خرسندیست و ماهم کمال تشکر را داریم.

مهندس مجلل افزود: یکی از مزایای احداث این مجتمع در کنار خدمات رسانی به زائران و شهروندان راه اندازی بازارچه محصولات بومی و محلی است که در آن محصولات  خشکبار منطقه شامل  زیره تخمه هندوانه، پسته ، زعفران ، لبنیات و دیگر محصولات عرضه و ارائه می شود که از این طریق  درآمد زایی و اشتغال خوبی فراهم می شود. وی با بیان اینکه مساحت فضای خدماتی این مجتمع در سطح کشور کم نظیر است تصریح کرد: با وجود همراهی خوب دستگاهای خدمات رسان درخواست مساعدت بیشتر زیرساخت های برق، مخابرات، گاز و  آب داریم.

 در عمده مجتمع های خدماتی بین راهی احداث شده اراضی دولتی در اختیار سرمایه گذران قرار گرفته اما در مجتمع مجلل تمامی اراضی این مجموعه خریداری  شده است.

  توفیق خدمت به زائران رضوی افتخاری برای  مردم سبزوار

امام جمعه سبزوار گفت: قرار گرفتن سبزوار در مسیر تردد زائران امام رضا(ع) فرصتی ارزشمند است که توفیق خدمت به زائران رضوی را نصیب مردم سبزوار نموده است.

آیت ا… مقیسه امام جمعه سبزوار افزود: سبزوار با وجود اینکه در مسیر اصلی عبور زائران رضوی قرار دارد اما مکانی آبرومند برای خدمات به  زائران امام رضا (ع) ندارد.

وی اظهار داشت: مجتمع خدماتي رفاهي و گردشگري مجلل مکانی در خور شان و آبرو مند ی برای دیار سربداران خواهد بود که ارائه خدمات به زائران بارگاه امام رضا(ع) و مسافران را تسهیل می نماید.

امام جمعه سبزوار گفت:  این پروژه بسیار مفید و  کارگشا در ارائه خدمات به زائران رضوی و مسافرانی است که  در طول مسیر طولانی راهی مشهدالرضا هستند و امکانات رفاهی و شرایط استراحت برای آنها مهیا می شود.

آیت ا… مقیسه در پایان گفت : همچنین از مسئولان اجرایی قضایی و نمایندگان مجلس و استانی و شهرستان که زمینه تسریع زیرساخت های این طرح  را ایجاد کرده اند نهایت تشکر را می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *