شهرستان سبزوار با وجود ظرفیت های فراوان اقتصادی، فرهنگی و علمی شایسته جایگاه بالاتری است که در تحقق این مسیر نمایندگان مجلس نقش مهمی ایفا می کنند.

محمدعلی پاک سرشت یکی از نخبگان برجسته فرهنگی و اجتماعی سبزوار  است که در  پست ها و مناصب در سطح ملی و بین المللی خدمات ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی ارائه داده و خوش درخشیده است.

وی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با تحصيل در دانشگاه فرودسي مشهد در شکل گیری نهادهای انقلابی سبزوار سپاه پاسداران، نهضت سوادآموزی، جهاد سازندگی و امور تربیتی نقش موثری ایفا عضو شورا وهیات مرکزی این نهادهای انقلابی بوده است

در کارنامه وی میتوان به فعالیت در جهاددانشگاهي ، وزارت خارجه، ماموریت‌های مختلف بین المللی وهمچنین مشاور و زير و مديركل وزارت تعاون، مدیر ارشد وزارت امور خارجه و مدیر ارشد  و مدير كل سازمان میراث فرهنگی صنايع دستي و گردشگري و نمایندگی جمهوری اسلامی درسازمان جهاني گردشگري سازمان ملل متحد برخی از فعالیت های وی اشاره کرد .

بدین منظور نشریه هفت قلم با این کهنه دیپلمات برجسته دیار سربداران با موضوع اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و برخی موانع توسعه شهرستان سبزوار بزرگ با دکتر پاک سرشت به گفت وگو نشست که تشریح این گفت وگو بشرح زير به سمع و نظر مخاطبين عزيز مي رساند

دکتر محمدعلی پاک سرشت در ابتدای صحبت های خود گفت : شهرستان سبزوار با تمامی ظرفیت ها و  قابلیت‌های اقتصادی فرهنگی اجتماعی که  دارد اما در بسیاری از موارد مرکز استان به سبزوار به چشم رقیب نگاه می‌کند که این نگاه نادرست مانعی جدی در مسیر توسعه سبزوار محسوب می شود.

در برهه ای از زمان جریان هاي سیاسی رایزنی سیاسی نموده و خراسان بزرگ شامل سه استان شد در آن زمان نمایندگان وقت سبزوار در مجلس شورای اسلامی ضمن همراهی با این جریانها حمایت چندانی از استان شدن سبزوار نشد و ما قافيه را به رقبا خود در اينخصوص متاسفانه باختيم.

وي در حوزه جذب سرمايه گفت : سبزوار سرمایه گذاران زیادی دارد که عمده آنها بر اثر نبود زیرساخت ها و عدم حمایت های لازم مهاجرت کرده اند  و راه بازگشت آنها حمایت همه جانبه است.

تجار و سرمایه گذاران فراوانی از سبزوار در کشورهای کانادا، آمریکا ،اروپا و سایر کشورها فعالیت می کنند و نیز سرمایه گذارانی از  این شهرستان در تهران، اصفهان، شیراز و کیش سرمایه گذاری نموده اند  كه ظرفيت قابل توجهي براي شهرمان هستند.

باید موانع و دغدغه تولیدکنندگان  و سرمايه گذاران در بخش های توسعه زیرساختها و پروژه های زیربنایی و عمرانی و نگرانی های اداری در حوزه های بیمه ای، مالیاتی و بانکی  برداشته شود و مشوق های در بخش های ارائه تسهیلات ، بیمه و مالیات برای آنها لحاظ شود.

احساس امنیت برای سرمایه گذاران سبزواری در منطقه فراهم نشده است آنها این تصویر را دارند که خودی را در سبزوار نمی بینند و براي او مشكل ساز خواهند شد چنانچه سرمایه‌گذار امنیت را حس  نکند مثل آهو سریع رم می‌کند اما با احساس امنیت  تیز و چابک می آیند .

برای نمونه احداث هتل هایی در شهر سبزوار با هدف افزايش مدت ماندگاری و ميزان رضايتمندي مسافران و گردشگران امری ضروری است با توجه به سوابق و فعالیت هایی که در حوزه گردشگری بین المللی و داخلی داشتم  اما هیچ وقت از فعالان این عرصه در این خصوص دعوتي به عمل نیامده است.

توسعه سبزوار روند لاک پشتی را طی می کند

او در ادامه این نشست گفت : قدرت چانه زنی نمایندگان مجلس باید در سطح ملی و وزارتخانه های بیشتر باشد به ویژه این رویه در فصل بودجه ریزی باید قویتر باشد تا بتوانند اعتبار بیشتری را برای اجرای برنامه های توسعه در دست اجرای استان جذب كنند.

قدرت چانه زنی نمایندگان در مواردی تخصیص اعتبار بیشتر را برای حوزه های انتخابیه فراهم می کند . لذا در صورت عدم جسارت برای تخصيص اعتبارات  سهم كمتری از اعتبارات نصیب مناطق می شود.

نمایندگان باید با تعامل بیشتر با مدیران اجرایی دستگاه هاو از طریق ارتباط مستمر و اعمال نفوذ با سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه ها تاثیر بیشتری در جزییات بودجه های سنواتی داشته باشند، تا آنچه مورد نظر شان است را در بودجه لحاظ كنند.

از سوی ديگر نمایندگان مجلس گرایش سیاسی خود را آنجا که بحث منافع مردم و منطقه مطرح می شود باید منافع سیاسی و  فردی خود کنار گذاشته تا بیشترین بهره وری  برای مناطق حوزه انتخابیه حاصل شود.

سبزوار با وجود این همه ظرفیت ها و قرارگرفتن در  شاهراه حیاتی جاده ابریشم و نیز نخبگان آن که نقش عمده ای  در جریانات سیاسی کشور دارند چرا باید طرح ریلی آن پس از سالها معطل مانده باشد یا وضعیت پروازهای فرودگاه آن این گونه باشد.

چرا طرح های زیرساختی و توسعه سبزوار با وقفه  اجرا می شود در موضوع راه آهن و فرودگاه سنگ اندازی هایی می شود لذا انتظار مي رود نمایندگان مجلس ضمن  قدرت چانه‌زنی با دولت نیز تعامل داشته باشند و برای دریافت بودجه و اعتبارات رودربایستی را کنار بگذارند.

نامزد انتخابات مجلس باید مرد میدان و دیپلماسی باشد

دکترمحمدعلی پاک سرشت با اهمیت خواندن انتخابات و دیپلماسی نمایندگان و پایکاربودنشان در تمام عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و …. گفت : نامزد انتخابات مجلس باید مرد میدان و دیپلماسی باشد البته در وهله نخست باید از تمامی نامزدها که در این میدان شرکت نموده اند تشکر کرد این نامزدها در واقع ایثار می کنند که خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اند. این اقدام کار ساده ای نیست لازمه آن اراده جدی است چرا که مردم به امید تغییرات و رفع مشکلات پای صندوق های رای حاضر می شوند.

مشارکت پرشور مردم در انتخابات اهمیت فراوانی دارد و موجب تقویت اقتدار و پیشرفت کشور می‌شود این مشارکت گسترده هم در سطح بین المللی مهم است  از طرفی نماینده ای که با رای بیشتری منتخب مردم می شود از قدرت وپشتوانه لازم برای دریافت امتیازات بیشتر برخوردار می شود.

کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم است لذا از به گوشه راندن  هر جريان سياسي ازجمله  جريان اصلاحات ناراحتم  همه ملت در یک کشتی قرار داریم نباید جریان اصلاحات به گوشه‌ای برانیم ایران متعلق به همه ايرانيان استدباید از همه ظرفیت های سیاسی استفاده شود و اولويت اول منتخبين اين دوره مجلس اعلام استان خراسان غربي با مركزيت سبزوار است

او درپایان سخنان خود گفت : دکترمحمدرضا محسنی ثانی در حوزه های مختلف اجرایی تجربه و سابقه درخشانی داشته است از فرماندار، استانداری و  نمایندگی مجلس خدمت در همه این نهادها بخشی از کارنامه درخشان وی محسوب می شود قدرت چانه زنی و دیپلماسی موثر وی در این برهه کنونی مسیر رو به توسعه سبزوار را شتاب می بخشد.

همچنين از زحمات جناب دكترمحبي و دكترعنابستاني که در این سال ها جهت آبادانی غرب خراسان تلاشهاي موثري داشته اند کمال تشکر را دارم و اميدواريم که هر كدام از اين عزيزان با راي مردم به مجلس راه يافتند همچون گذشته جهت آبادانی این مرزبوم کوشا باشند.

مصداق واقعي رويا و امال  و آرزوهاي مردم نجيب خطه سبزوار بزرگ باشند وماهم همانند گذشته درخدمت منتخبين مردم هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *