افزایش۲۰ درصدی حجم ذخیره‌ آب آشامیدنی سبزوار

جوادباشتنی

ریاضی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت :

تکمیل و بهره‌برداری از مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در دست ساخت، موجب افزایش ۲۰ درصدی توان ذخیره سازی آب آشامیدنی در این شهر می‌شود.

حسین ریاضی گفت : هم اکنون ۶ مخزن آب شرب با مجموع ۵۱ هزار متر مکعب در شهر سبزوار در مدار قرار دارد که با بهره برداری از هفتمین مخزن، ظرفیت مجموع مخازن ذخیره آب این شهر به ۶۱ هزار مترمکعب خواهد رسید.

وی افزود: عملیات اجرایی این مخزن از دیماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده است که بر اساس برنامه پیش بینی شده تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود.

ریاضی، پیشرفت فیزیکی مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی ذخیره آب آشامیدنی سبزوار را ۶۴ درصد عنوان کرد و گفت: هزینه برآورد شده برای ساخت این مخزن ۳۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح های عمرانی است که تاکنون برای اجرای این مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

این مسوول به کمبود ۳۰ هزار مترمکعبی ظرفیت ذخیره آب آشامیدنی سبزوار با توجه به جمعیت زیر پوشش این شرکت اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در دست ساخت، بخش عمده کمبود فضای ذخیره سازی آب برطرف خواهد شد.

ریاضی ادامه داد: با تکمیل ظرفیت مخازن، زمینه ذخیره سازی مناسب منابع آب فراهم می شود و مشکلات ایجاد شده در مدیریت مصرف، هنگام بروز بحران و اوج مصرف تابستانی از طریق مخازن جبران می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار با تاکید بر تلاش برای خدمات رسانی این شرکت به منظور جلب رضایت مردم و رفع برخی مشکلات این حوزه، گفت: در این مسیر نیازمند حمایت مشترکان و رعایت الگوی مصرف از سوی آنان هستیم. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *