سمانه شریف زاده

سمانه شریف زاده

گفتگوبا سرکار خانم سمانه شریف زاده  ، عضو اسبق تیم ملی رزمی و قهرمان کشور

خودتان را برای ما معرفی کنید؟

_با عرض سلام اینجانب سمانه شریف زاده از سال ۱۳۸۱ در دو رشته رزمی شروع به فعالیت کرده ام ،رزم آوران وسوپرکنتاکیت و کیک بوکسینگ و سال ۱۳۸۳ در رشته ایروبیک فعالیت داشته ام،ویك دوره قهرمان مسابقات ایروبیك شدم و داورکشوری درجه دو در رشته سوپرکنتاکیت و کیک بوکسینگ و دان دو این رشته ها را با موفقیت اخذ کرده ام و داور درجه سه در رشته پنچاک سیلات هستم.وچندین سال داوركشوری درمسابقات هستم وفعالیت دارم

درباره رشته هایتان بیشتر برای خوانندگان ما توضیح دهید؟

ورزش رزمی پر طرفدار کیک بوکسینگ ترکیبی از رشته های رزمی موی تای ، کاراته و بوکس است کیک بوکسینگ ورزش رزمی میباشدکه تنها سی سال از تولد آن می*گذرد در کیک بوکسینگ ضربات مشت ، لگد ، زانو ، آرنج و گرفتن همدیگر آزاد می باشد ولی زدن حریفی که بر روی زمین افتاده ممنوع است مسابقات در یک زمین مربع شکل ۱۶ تا ۲۰ فوتی ( هر فوت ۳۰٫۴۸ سانتی متر ) که با طناب محصور شده برگزار می گردد زمان بازی معمولا سه راند سه دقیقه ای میباشد.

سوپر كنتاكت ، همانگونه كه معنی لغوی آن مشهود است به معنای برخورد برتر می‌باشد كه در زبان هنرهای رزمی به معنای مبارزه‌ی برتر است. در این سبك سعی شده است كلیه‌ی مسابقات، تكنیك‌ها و شیوه‌های مرسوم و برتر مبارزاتی در هنرهای رزمی آزاد به كار برده شود تا اعضا و قهرمانان آن بتوانند در كلیه‌ی مسابقات آزاد شركت نمایند.

مقام های کشوری و استانی که دراین رشته بدست آورده اید را شرح دهید؟

  1. در سال ۱۳۸۵ در اولین دوره مسابقات تیم ملی در وزن منفی ۴۶ کیلوگرم در استان قم برگذار شد مفتخر به کسب مقام اول شدم و افتخار این را داشته ام ودرفرورین ۱۳۸۶دعوت به اردوی تیم ملی شدم .
  2.  در سال ۱۳۸۵ در مساقات قهرمانی کشور منتخب سبک در رده سنی بزرگسالان مقام اول را داشته ام .
  3. در سال ۸۶ در مساقات قهرمانی کشور مقام اول دفاع شخصی در رده سنی بزرگسالان را کس نموده ام .
  4.  در سال ۸۹ در مسابقات قهرمانی کشور منتخب سبک ها مقام دوم هنرای رزمی را کسب کرده ام.
  5.  از سال ۹۰ الی ۹۴ در بین نفرات برتر كسب عناوین قهرمانی کشور داشته ام.

در عرصه مربی گری این رشته چه مقاماتی کسب کرده اید؟

از سال ۱۳۸۹ مربیگری تیم نوجوانان و جوانان و بازیکن بزرگسالان بودم.

در سال های ۹۲-۹۳ مربی تیم های جوانان و بزرگسالان ثامن الحجج (ع) بوده ام که موفق شدیم عناوین اول و دوم تیمی در مسابقات قهرمانی کشور را رقم بزنیم ، جا دارد از زحمات موسسه ثامن الحجج تشکر ویژه داشته باشیم .

در آبان ماه ۱۳۹۵ مربی تیم نونهالان و جوانان مسابقات قهرمانی کشور بوده ام که منجرب به کسب مقام اول جوانان و مقام سوم نونهالان شده ام  و در این مسابقات خانم ها مریم باغانی ، مبینا نعیمی مفتخر به کسب مقام اول گروهی کشوری خانم یاسمن احمدزاده مقام سوم کشوری را احراز نموده اند.

به عنوان یک مربی چه توصیه ای به خانواده ها جهت ورزش فرزندانشان دارید

بهتراست؛ از همان ابتدا کودکان را استعدادیابی کنیم و طبق توانایی ها و استعدادهایش از آن ها حمایت کنیم تا در ورزش مورد علاقه شان به طور حرفه ای فعالیت کنند قطعا آینده نتایج خوبی خواهد داشت.

در پایان اگر صحبتی هست با خوانندگان ما هست بفرمایید:

از مسئولین می خواهم که به ورزش بانوان نگاه ویژه داشته باشند و از نظر فرهنگ سازی و کمک های مالی بیشترحمایت کنند ودر پایان جا دارد از زحمات جناب آقای وحدتی ریاست هیئت رزمی شهرستان سبزوار تشکر ویژه ای داشته باشم.

سمانه شریف زاده

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *