نگاه پیشگیرانه، اولویت کمیته پدافند غیرعامل شهرداری سبزوار

نگاه پیشگیرانه، اولویت کمیته پدافند غیرعامل شهرداری سبزوار

 

دبیر پدافند غیر عامل شهرداری سبزوار گفت: از ابتدای تشکیل کمیته پدافند غیرعامل شهرداری نگاه پیشگیرانه، کاهش خسارت های مالی و جانی و مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی در سیستم مدیریت شهری در دستور کار بوده است.

فریدون نقابی با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزش تخصصی پدافند غیر عامل در شهرداری سبزوار، افزود: در این سمینار مباحث الزمات و ملاحظات پدافندی خصوصا مبحث ۲۱ قانون ملی مقررات ساختمان برای اجرایی کردن بیشتر آن در سطح شهر مطرح شد.

وی به اهمیت اجرای راهبردها و الزامات پدافند غیرعامل در ایمن سازی زیرساخت ها، پروژه های عمرانی و حیاتی در مواقع ناامنی و بحران در سطح شهر اشاره کرد و افزود: دو مولفه پیش بینی و پیشگیری به تحقق اهداف راهبردی پدافند غیرعامل کمک خواهد کرد.

او بیان کرد: در این راستا باید با استفاده از فناوری‌های نوین و به روزرسانی امکانات به ویژه رعایت پدافند غیر عامل و مقررات ملی ساختمان در سازه‌های شهری و نیز مستحکم سازی بناهای مسکونی به ویژه مکان‌های عمومی از تلفات انسانی تا حد زیادی جلوگیری کنیم.

نقابی هدف از برگزاری این سمینار فراهم آوردن امکانات جهت پیشگیری عنوان کرد و ادامه داد: پدافند غیرعامل یک مبحث تخصصی و کارشناسی است که در آن، بحث پیشگیری از اهمیت خاصی برخوردار است.

دبیر پدافند غیر عامل شهرداری سبزوار اضافه کرد: باید شرایطی فراهم شود تا در صورت بوجود آمدن حوادث ناگوار، با برنامه ریزی دقیق و امکانات لازم از ایجاد بحران جلوگیری شود.

او در ادامه با بیان اینکه در مدیریت شهری بحث ساخت و ساز و ساختمان ها از اولویت بیشتری در این زمینه برخوردار هستند، بیان کرد: لذا در این راستا اولین دوره  آموزش تخصصی پدافند غیر عامل در شهرداری سبزوار با حضور مهندسان ناظر شهرداری و سازمان نظام مهندسی این شهر برگزار شد.

نقابی در پایان گفت: آموزش و فرهنگ سازی دو بال پدافند غیرعامل محسوب می شوند که در این رابطه برای کارآیی بیشتر نیازمند اقدامات موثرتر هستیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *