افزایش ۲۰ درصدی بهای خدمات پسماند در سبزوار قانونی است

افزایش ۲۰ درصدی بهای خدمات پسماند در سبزوار قانونی است

 

سازمان پسماند با دریافت بهای خدمات پسماند باید پروژه‌های زیست محیطی را به نتیجه برساند که تحقق برنامه‌ها و اهداف مجموعه در راستای حفظ محیط زیست نیازمند پرداخت به موقع و مشارکت شهروندان است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، پرداخت بهای خدمات پسماند یكی از راه‌های تأمین درآمد سازمان برای ارائه خدماتی نظیر رفت و روب ، جمع آوری ، دفن بهداشتی و تفکیک و برگزاری دوره های آموزشی جهت پاکیزگی و توسعه شهر است.

از دیگر سو تامین حق و حقوق و مزایای پرسنل خدوم سازمان و پاکبانان زحمتکش که به صورت شبانه روزی و با اخلاص نسبت به پاکسازی شهر اقدام می نمایند و چندین سال با زحمات خود موجبات ارتقاء سطح تمیزی و پاکیزگی شهر و کسب عنوان افتخار آمیز ۱۰ شهر پاک کشور را بها همراه داشته اند ، از محل دریافت بهای خدمات پسماند می باشد.

اجرا نشدن درست هر کدام از خدمات سازمان ، اختلالات جدی در زندگی شهروندان ایجاد می‌کند که شاید ملموس‌ترین نمونه از خدماتی که هر روزه و شبانه روزی شاهد آن هستیم ، جمع‌آوری زباله و پسماندها توسط پاکبانان خدوم می باشد.اگر تنها یک روز این چرخه متوقف شود همه مردم در منازل، مغازه‌ها و ادارات با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

بهای خدمات پسماند که از سوی شهروندان پرداخت می‌شود برا‌ی رفت و روب، جمع آوری ،انتقال و دفن بهداشتی و تفکیک و برگزاری دوره های آموزشی و … در حوزه پسماند نیز صرف می‌شود.

بنابراین در صورت تحقق پرداخت به موقع، این امر می تواند گره گشای مشکلات سازمان و پرداخت به موقع مطالبات و حقوق این قشر زحمتکش و خدوم که همه شهروندان شاهد خدمات آنها از نزدیک هستند، باشد.

با این توضیح می توان گفت پرداخت بهای خدمات پسماند توسط شهروندان فهیم سبزوار علاوه بر کمک به سازمان جهت پرداخت مطالبات این مجموعه در پاکیزگی و حفظ و ارتقاء شهر و هزینه در کیفیت سطح خدمات و تجهیزات هم می تواند باعث پیشرفت و  توسعه شهری در این زمینه شود .

رئیس سازمان پسماند در این رابطه گفت: با توجه به اینکه هزینه ها و حقوق پرسنل سازمان از بودجه دولتی تامین نمی شود و طبق قانون با پرداخت به موقع بهای خدمات توسط شهروندان می تواند علاوه بر کمک به تحقق این مهم ، شهری زیباتر و پویاتر را به شهروندان ارائه دهد به طور کلی زیبایی و پاکیزگی و آبادانی شهر در گرو حمایت همه مردم در پرداخت به موقع است

مجید معنوی زاده ادمه داد: بدون همراهی و مشارکت شهروندان امکان و رسیدن به شهری آباد و خوب و در شان شهروندان میسر نیست و مردم باید در این راه شهرداری را یاری کنند دراین‌ صورت است که شاهد پیشرفت شهر و ارتقا سطح خدمات خواهیم بود.

وی در ادامه به نشر اخباری مبنی بر غیر قانونی بودن پرداخت بهای خدمات پسماند در بعضی رسانه های سبزوار اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ۱۹ و نیم در صد افزایش حقوق پاکبانان در سال جاری و ۵۰ درصد هزینه وسایل نقلیه و محل تامین اعتبار و پرداخت حقوق پاکبانان از این محل ، لذا افزایش ۲۰ درصدی بهای خدمات پسماند قانونی  می باشد.

او همچنین اضافه کرد:  با توجه به اینکه سبزوار جزو ده شهر پاک ایران است و شهروندان فهیم سبزواری با پرداخت بهای خدمات پسماند تاکنون سازمان را در این مهم یاری نموده اند امید است که جهت حفظ و تداوم این عنوان همانند سال های گذشته شاهد همراهی و مشارکت بیشتر شهروندان باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اخذ بهای خدمات پسماندمصوب مجلس شورای اسلامی و تایید  شورای نگهبان را گذرانده و سپس در شهر سبزوار اعمال شده و حال جایگاهی برای اعمال نظر شخصی افراد در آن صحیح نیست، تاکید کرد: در دیگر شهرهای کشور افزایش بهای خدمات پسماند بعلاوه هزینه تورم صورت گرفته است، اما در سبزوار این مهم لحاظ نشده است.

او گفت:امید می رود شهروندان با پرداخت به موقع بهای خدمات پسماند شهرداری را در پرداخت به موقع حقوق این قشر زحمتکش و سخت کوش یاری نمایند.

وی گفت: امیدواریم دیگر شاهد نشر  اخبار و مطالبی مبنی بر عدم پرداخت بهای خدمات پسماند از سوی مسئولین و انتشار آن در برخی  رسانه های سبزوار نباشیم چرا که پاکیزگی شهر مرهون تلاش شبانه روزی کسانی است که بی منت و در هر شرایط جوی و زمانی در تلاش اند، در واقع تشویق شهروندان به عدم پرداخت بهای خدمات پسماند، نه تنها سبب بروز مشکلات معیشتی و تضییع حقوق پاکبانان که مدیون بودن هریک از ما را در قبال این قشر خدوم و زحمتکش در پی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *