چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزواربرگزارشد

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزواربرگزارشد

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار با حضوراعضاء دردفتر امام جمعه محترم شهرستان برگزارگردید.

دراین جلسه که یکشنبه شب مورخه ۲۹/۷/۹۷ دردفترامام جمعه شهرستان برگزار شد درآغازجلسه حاج آقای مقیسه امام جمعه محترم شهرستان با بیان اهمیت آسیب شناسی عزاداری های محرم ، از اعضاء خواستند تا به منظور شناساندن هدف واقعی قیام امام حسین (ع) و واقعه کربلا به نسل جوان ، تلاش وهمت بیشتری داشته باشند و دسته های کوچک و متفرق و نابسامان زنجیرزنی ونوحه خوانی را به سمت تبدیل شدن به هیئت های بزرگ و منسجم و آموزش دیده سینه زنی و عزاداری سوق دهند که بتوانند با نوایی واضح وقابل فهم و متونی با محتوا و صحیح ، موجبات فهم دقیق و آموزش درست حوادث عاشورا و قیام امام حسین (ع) را به این رده سنی سرنوشت ساز فراهم آورند .

درادامه برادران معاونت استاندار و فرماندارویژه شهرستان ونایب رئیس شوار درخصوص لزوم هم افزایی و مشارکت دستگاهها به منظور ارتقاء کمی و کیفی فعالیتهای شهرستان و لزوم انعقاد تفاهم همکاری بین دستگاههای فرهنگی درخصوص پیشگیری از معضل طلاق و تأکید براجرای مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی و استفاده ازظرفیت تمام دستگاهها دراین خصوص مطالبی را عنوان کرد.

شجاع مقدم سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار و دبیرشورا نیز ضمن قرائت دستورکارجلسه برای حاضرین ، با اعلام برنامه های هفته بزرگداشت مقام ابوالفضل بیهقی ، از حاضرین درجلسه برای شرکت دراین برنامه ها دعوت بعمل آورد . درادامه ازبرگزاری کارگروههای شورای فرهنگ عمومی ازجمله کارگروه رسانه توسط این اداره با هدف یکپارچه سازی و هدفمند شدن فعالیتهای خبری و نظارت بهتر و دقیق تر برانعکاس اخبارفعالیتهای شهرستان وهمچنین چندین جلسه کارگروه علمی توسط دانشگاه حکیم و کارگروه فرهنگی ، اجتماعی ، هنری و ورزشی توسط شهرداری وسایرکارگروههای شورا خبرداد .

علی کوشکی شهردارسبزوار نیزبا بیان اقدامات انجام شده  ، با اعلام اینکه درخصوص بزرگداشت مرحوم آیت ا… اسلامی ، با حضور فرزند ایشان و نمایندگان سایردستگاههای اجرائی جلسه ای برگزار  گردیده است،بیست و پنجم آذرماه را بعنوان تاریخ برگزاری مراسم مذکورپیشنهاد واعلام کرد .

دکترمولوی رئیس دانشگاه تربیت معلم نیز درخصوص طرح گفتمان شهروندی با هدف معرفی سه مرکزدرشهرستان مخصوص گفتمان و تبادل نظربین سخنرانان و مخاطبان درموضوعات مختلف ازجمله شاد زیستن ، ورزش ، طلاق و ….. توضیحاتی را ارائه داد .

درپایان جلسه و پس ازبحث و تبادل نظردرخصوص موضوعات مطرح شده ودستورکارجلسه ، مصوباتی درخصوص موضوعات ذیل مورد توافق اعضاء قرارگرفته و به امضاء حاضرین رسید :

۱-  درخصوص طرح گفتمان های شهروندی   ۲-  درخصوص برگزاری مراسم بزرگداشت آیت ا… اسلامی  ۳-  درخصوص آسیب شناسی ماه محرم

یادآوری می شود دراین جلسه درخصوص قبح و زشتی طلاق و جدایی زوجین و آسیب هایی که به فرزندان وارد می شود موضوعات مهمی مطرح شد و قسمت اعظم مصوبات این جلسه با محوریت موضوع طلاق مورد توافق حاضرین درجلسه قرار گرفت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *