وضعیت بحرانی مهدهندبال ایران در لیگ برتر

وضعیت بحرانی مهدهندبال ایران در لیگ برتر

 

یاداشت/ میلادکلاته

تیم هندبال سربداران سبزوار در مسابقات لیگ برتر قهرمانی کشور به دلیل کسب تنها چهار امتیاز از ۱۰ دیدار خود در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

به گزارش هفته نامه هفت قلم، سبزوار از دیرباز به مهد هندبال ایران مشهور بوده و تاكنون مقام‌های بسیاری را در كارنامه خود به ثبت رسانده است. تیم هندبال سبزوار از سال ۸۹ – ۹۰ با حمایت‌های باشگاه مؤسسه ثامن الحجج (ع) پا در میدان مسابقات گذاشت و در این مدت در رشته هندبال نتایج بسیار خوبی را كسب كرده است كه می‌توان به یك نایب قهرمانی و ۳ قهرمانی متوالی در این مدت نام برد.

پس از انحلال باشگاه ثامن الحجج (ع) تیم هندبال بیتا سبزوار در سال ۱۳۹۵ با به کارگیری بازیکنان بومی و جوان پا به عرصه رقابت های لیگ برتر قهرمانی کشور گذاشت و توانست با حمایت های بخش خصوصی نتایج خوبی کسب کند.

در سال ۱۳۹۶ شهرستان سبزوار محروم از تیم داری در مسابقات لیگ برتر بود و پس از گذشت حدود یک سال تیم سربداران سبزوار برای حضور در مسابقات لیگ برتر قهرمانی کشور در سال جاری تشکیل شد.

در حال حاضر نماینده هندبال استان در ۱۰ بازی اخیر خود تنها یک برد خارج از خانه و دو مساوی و هفت باخت کسب کرده و با ۴ امتیاز در رده هفتم جدول رده بندی قرار دارد.

این تیم در نیم فصل دوم مسابقات با جذب دو بازیکن به دنبال جبران اشتباهات نیم فصل نخست است تا بتواند جایگاهی در حد و شأن مهد هندبال ایران کسب کند.

نتایج نیم فصل نخست و قرار گرفتن تیم هندبال سربداران در رده هفتم جدول نشان می دهد که  وضعیت هندبال سبزوار بحرانی تر از گذشته است و باید این موضوع را بپذیریم.

تمامی مسئولان شهری و پیشکسوتان ورزش هندبال باید برای احیای مجدد مهد هندبال ایران بکوشند و مسئولان تیم سربداران برای بازگشت اتحاد و وحدت به هندبال سبزوار باید سیاسی کاری را کنار بگذارند، هندبال سبزوار متعلق به یک نماینده مجلس نیست بلکه متعلق مردم سبزوار است.

تجربه نشان داده که هر تیم ورزشی به وادی سیاست قدم بگذارد، به نابودی کشیده می شود، نگذاریم هندبال شهرمان نابود شود، آقای مسئول هرچقدر کمک از بیت المال یا هرجای دیگری برای تیم شهرمان گرفته دستش درد نکند، ولی بدانیم یکی از وظایف نماینده مجلس حمایت از تیم های ورزشی است بنابراین نباید در تریبون های خود برای حمایت از نماینده مجلس سنگ تمام بگذاریم.

مدیران تیم سربداران سبزوار که سمت مشاور ورزشی یکی از نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و تسلط کامل بر هیات هندبال سبزوار را دارند، باید نقد از زبان هر پیشکسوت هندبال یا رسانه ها را برای احیای مهد هندبال بشنوند چراکه زبان نقد در مورد هر موضوعی زبان تخریب نیست، همه ما سبزواری ها آرزوی موفقیت هندبال شهرمان را داریم و طرح هر موضوعی تنها برای دلسوزی هندبال شهرمان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *