سایه سنگین کرونا بر شهر و مردمی که باورش ندارند

👤 مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:

طبق آمار اعلامی از ابتدای مهرماه تا به امروز ۱۲ مهرماه سال جاری تعداد ۳۳۰ مورد ابتلا و ۱۲ نفر فوتی جدید بیمار کرونا در سبزوار و شهرستان های تابعه ثبت شد. براساس این آمار تا به امروز در سبزوار و شهرستان های تابعه مجموع تعداد مبتلایان ۲۲۴۴ نفر و شمار جانباختگان به ۱۵۶ نفر رسید. شهرستان سبزوار با ۱۷۸۲ بیمار و داورزن با ۳۰ بیمار به ترتیب دارای بیشترین و کمترین تعداد بیمار مبتلا به کرونا هستند.

🔹همچنین تا به امروز مجموع مبتلایان در شهرستان های خوشاب ۱۳۳، جوین ۱۳۲، جغتای ۱۰۰، ششتمد ۳۵ و روداب ۳۲ نفر می باشد.خوشبختانه طی این مدت ا تلاش کادر بهداشت و درمان ۳۲۰ بیمار بهبود یافته و مجموع بهبودیافتگان  تابه امروز در غرب خراسان  به ۲۰۵۳ نفر رسید. در حال حاضر بیش از ۹۰ بیمار مبتلا در مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار به عنوان تنها مرکز درمانی کرونا در غرب خراسان بستری هستند.

 ابتلای ۵۷ دانش آموز و معلم در غرب خراسان به کرونا

♦طی دو هفته اخیر تعداد ۵۷ دانش آموز،معلوم  وکادر مدارس سبزوار و شهرستان های تحت پوشش به کرونا مبتلا شده اند.از این تعداد ۳۰ مورد مربوط به دانش آموزان،۱۷ نفر معلم  و ۱۰ نفر از سایر کادر مدارس می باشند. طی هفته های اخیر مراجعه به علت ابتلا به کرونا به مراکز درمانی سبزوار افزایش یافته و تعداد بستری ها به چطور چشمگیری رو به افزایش است. همکاری مردم در جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا کاهش یافته و این اتفاق باعث افزایش بروز بیماری و میزان بستری در بیمارستان‌ها خواهد شد و سیستم درمانی را دچار مشکل می‌کند. شهروندان باید سعی کنند از ترددهای غیرضرور در سطح شهر و مراکز عمومی پرهیز و تا جایی که امکان دارد بحث فاصله گذاری را رعایت کنند. مهمترین توصیه به مردم مشارکت عمومی و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و رعایت اصول بهداشتی است که بارها از طریق رسانه ها آموزش داده شده است که باید حتما آن را جدی بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *