خبرهای تکان‌دهنده از بهشت رضوان سبزوار

ایستگاه آخر


جوادباشتنی

 طبق شواهد میدانی که روز گذشته در آرامستان به چشم آمد، حکایت از این دارد که وضعیت، وضعیت نامناسب و بحرانی به نظر می رسد. این گفته ها بر اساس گفت وشنود با خانواده های متوفیان است که به واسطه اینکه شرکت وهمراهی درمراسم تشییع را داشتیم آنچه دیدیم و شنیدیم گویای آن است که افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا فقط در شهرسبزوار باعث شده که سالن‌ تطهیر دیگر پاسخگوی این حجم مراجعه نباشد و لازم است صادقانه بگویم، وقتی بادیدن این حجم از تدفین روبه برو شدم حقیقتا پشتم لرزید . البته بر اساس خبرهای رسیده به هفته نامه هفت قلم سبزواربزرگ، از دو هفته قبل تعداد جنازه‌های ورودی به بهشت رضوان، بیش از ظرفیت سالن‌های تطهیر و پرسنل شاغل در آن است. جنازه‌ها فراتر از ظرفیت است و پس از تغسیل توسط پرسنل در ساعات عصر، برای دفن در روز بعد آماده می شوند!

نقش مردم و مسئولین در مهارکرونا

ازنقش مردم و مسئولین در مهارکرونا توأم با هم را نباید نادیده گرفت و باید شهروندان عزیز به دور از هرگونه تجمع و رفت و آمدهای غیر ضروری؛ رعایت جدی پروتکل های بهداشتی را مدنظر داشته باشند. به نقل از برخی خبرگزاری ها گفته می شود که حتی درچند نقطه از کشور، شهرداری ها درحال ساخت آرامستان های جدید می باشند این حکایت از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان می باشد و  نگرانی زیادی را دربر دارد.اگر به همین شکل ادامه پیداکند بعیدنیست که سبزوار هم با کمبود فضا برای تدفین متوفیان کرونایی مواجه شود! و البته بعد از مردم، نقش مهم را مسئولین باید ایفا کنند چه در بحث فرهنگ سازی و چه در بحث برخورد با قانون شکنانی که توصیه ها وتذکرات ستاد مبارزه با کرونا را نادیده گرفته اند. (که البته دراین نکته اخیرمسئولین یا ناتوانند یا نمی خواهند برخورد کنند!)  بارها شاهد برگزاری مراسمات و مهمانی هایی بوده ایم که این خود سهل انگاری بزرگی می تواند برای هر دوطرف باشد و خسارت های جبران ناپذیر مالی و جانی را برای جامعه به همراه داشته باشدمتاسفانه این تجمعات درمراسمات بیشتردرروستاها خصوصا درعزاداری ها مشهوداست به عنوان مثال همین چندروزقبل دریکی ازروستاهای منطقه روداب که دریک روزدونفرکه یکی ازآنها متوفی کرونایی بود تشییع شدند اصلا پروتکل های بهداشتی خصوصا فاصله گذاری رعایت نشد وتاسف بارتراینکه درهمان مراسم که باید سریعتر جمع می شد یکی ازروحانیون باحضورهمان جمعیت وبدون رعایت فاصله به قرائت زیارت عاشورا می پردازد؛ که این نشان از سهل انگاری وعدم اشراف ونظارت مسئولین ستاد ملی مبارزه باکرونا دراین مراسمات است. ولی ای کاش از همان اول با قاطعیت با قانون شکنان برخورد می شد درپی آن؛ جهت آگاهی مردم آمار و آدرس درست به همدیگرهم می دادیم !!!

حضور پرسنل مظلوم آرامستان بعد از  مدافعان سلامت در  صف اول مبارزه با کرونا

 در این میان بعد از حضور مدافعان سلامت درسنگرسلامت، می توان ایفای نقش پرسنل مظلوم سازمان آرامستان های سبزوار که از ابتدای بحران کرونا در صف اول خدمت رسانی حضور داشته را مثال زد و خدمات و فعالیت های مهم آنان را به قلم آورد ، رعایت اصول بهداشتی و شرعی، تدفین اموات کرونایی، صبر و شکیبایی و در نقطه صفر فاصله اجتماعی با فرد فوت شده در هنگام دفن است و مهمتر اینکه در نهایت رضایت همراهان متوفی آن هم با غم عظیم از دست دادن عزیزانشان رو به رو هستیم و می بینیم که رضایت کامل خانواده های داغدار از این پرسنل زحمت کش احساس می شود و شایسته است که در این مقطع از زمان از سوی مسئولین مربوطه، این پرسنل خدوم مورد توجه و تکریم قرار بگیرند.  خلاصه اینکه هموطنان عزیز اگر نخواهیم آرامستانی شلوغ از متوفیان کرونایی داشته باشیم بیاییم حقیقت کشندگی این بیماری منحوس را باورکنیم و آن را واقعا جدی بگیریم و به خاطرحفظ سلامتی خود و اطرافیان وبه پاس قدردانی از مدافعین سلامت پروتکل های بهداشتی را جدیتر بگیریم و همگان در ردیف مدافعان سلامتی خود و جامعه خویش قراربگیریم، درغیراین صورت باید ماه های زیادی پذیرای این مهمان ناخوانده ومنحوس باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *