اظهارات شهردار سبزوار درباره فیش های حقوقی و ورود سازمان بازرسی

شهردار سبزوار درباره ورود سازمان بازرسی کل کشور به شهرداری سبزوار گفت: در خصوص ورود بازرسی ها به شهرداری این موضوعی طبیعی است و ما موظف به همکاری و در اختیار قرار دادن مدارک هستیم.

سید علی کوشکی در نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر سبزوار ادامه داد: ورود بازرسی نه به دلیل ورود به فیش های حقوقی بلکه به مدت دو روز برای پیگیری شکایت مردمی از مجموعه شهرداری در خصوص مطالباتی که از شهرداری داشتند از جمله بازگشایی ها بوده است.

وی درباره حواشی فیش های حقوقی مدیران شهرداری بیان کرد: در بحث فیش های حقوقی ورود خوبی بود اما کاش این فیش ها با دیگر شهرداری ها مقایسه می شد. ما فیش های حقوقی شهرداران قبل را نیز گرفتیم که عدد و ارقام آن به چه صورت بوده است.

وی درباره پرونده های علیه شهرداری گفت: پرونده هایی علیه شهرداری در سوابق گذشته یعنی در چهار سال گذشته بوده که در این خصوص حدود ۶۰۰ پرونده قضایی در حوزه حقوقی و کیفری داشتیم.

او افزود: ما تاکنون در شهرداری پرونده هایی درخصوص مدیران در موضوعات اختلاس، ارتشا، کلاهبرداری و … نداشته ایم و اگر هم پرونده ای بوده در خصوص حوزه های کاری شان بوده است.

وی با بیان این که در شورای پنجم یک مصوبه درخصوص مزایا برای شهردار و کارکنان نبوده و هر چه بوده برابر دستورالعمل ها و بخشنامه ها بوده است،تصریح کرد: اضافه کار براساس اعلام مدیر کل دفتر امور شهری بوده و امور رفاهی براساس دستور استاندار برابر ۶۵ درصد حقوق است که توسط آقای نوبخت امضا شده است.

شهردار سبزوار در پایان یادآور شد: اول دی امسال آخرین اضافه کار ۱۷۰ ساعت بوده و آخرین دریافتی حقوقی ما ۱۸میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در آذر ۹۹ بوده است.

اولویت‌ پرداخت حقوق کارکنان شهرداری است

رئیس شورای شهر سبزوار نیز گفت: در این شرایط اقتصادی تاکید شورای اسلامی شهر سبزوار اولویت‌ پرداخت حقوق کارکنان شهرداری است و پس از آن به اجرای پروژه ورود می‌کنیم.

کرامت درباره تغییر دارینی، رئیس سازمان آرامستان های شهرداری سبزوار و ارتباط آن با حواشی حقوق های نجومی مدیران شهرداری گفت: تغییر و تحول در مجموعه شهرداری سبزوار از اختیارات شهردار است و در روزی که این اتفاق رخ داد، برای انجام کار شخصی در سبزوار حضور نداشتم.

وی افزود: پس از بازگشت متوجه این تغییر شدم و تغییر رئیس سازمان آرامستان های شهرداری سبزوار ارتباط با موضوع دیگری ندارد و بحث تغییر و تحول از گذشته وجود داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با اشاره به اختلاف حقوق ها در شهرداری بیان کرد: افتخار می کنم جزو طبقه کارگری هستم و برخی درباره حقوق شهردار سوال می کنند، اگر اتفاقی غیر قانونی رخ داده باشد، از باب نظارت برخورد می شود.

کرامت ادامه داد: یکسان سازی حقوق کارکنان و سامانه شفاف سازی حقوق کارکنان اجرا نشده است و تقریبا در تمامی ادارات وجود دارد./خراسان- میلادکلاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *