به ثمر نشستن ۴۰ طرح بازآفرینی در سبزوار

 مهدی برزویی، دبیر ستاد بازآفرینی سبزوار، در حاشیه بازدید میدانی خبرنگاران سبزوار از محلات حاشیه این شهر؛

از مجموع ۲۰۷ اقدام شهری که برای محلات حاشیه شهر سبزوار تعریف شده است، تاکنون ۴۰ طرح بازآفرینی به ثمر نشسته و ساکنان از خدمات آن، بهره‌ مند شده‎اند.

سبزوار یکی از شهرهای پیشروی کشور در موضوع بازآفرینی محلات هدف است و بدین منظور، طی ۴ سال گذشته، ۲۰۷ اقدام و طرح در این مناطق آغاز شده است.

این طرحها در بخشهای مختلف عمرانی، آموزشی، بهداشت و درمان، خدمات شهری و فرهنگی بوده که با رویکرد بهسازی بافت و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان محلات هدف شهر سبزوار در دست اجراست.

برای بازآفرینی محلات هدف و حاشیه شهر سبزوار، ۶۸ میلیارد تومان هزینه شده و از مجموع ۲۰۷ اقدام شهری، عملیات اجرایی بیش از ۷۰ درصد طرحها، آغاز شده است که با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصد، ادامه دارد.

طرحهای عمران شهری، احداث بوستان، مدرسه ابتدایی، کمربندی، پایگاه بهداشت، ایجاد کتابخانه و مهدهای کودک، برخی از فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری در مناطق هدف شهربوده است.

سید علی کوشکی شهردار سبزوار در حاشیه بازدید میدانی خبرنگاران سبزوار از بزرگراه ابریشم:

 رینگ محیطی شهر دارای ۱۰ کیلومتر طول است که در چهار فاز تکمیل می شود و برای اجرای آن بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی به شهرداری واگذار شده است.

از سال گذشته عملیات اجرایی فاز سوم بزرگراه ابریشم( کمربند شمال غرب) به طول دو و هفت دهم کیلومتر آغاز شده و برای اجرای آن تملک ۱۸۰ هزار مترمربع از اراضی ملی و مستثنیات جهت اتصال بلوار توحید شهر به محور جوین و جغتای صورت گرفته است.

در حال حاضر تیم های مختلف عمران شهرداری مشغول عملیات زیرسازی، تسطیح و اجرای عملیات عمرانی جهت تکمیل این فاز از بزرگراه طبق برنامه هستند و ما امیدواریم با اجرای این طرح رینگ محیطی شهر به طول ۱۰ کیلومتر محقق و بار ترافیکی از بخش های توحید و بزرگراه ابریشم و شمال غرب و شرق برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *