توجه مسئولان کشوری به دانشگاه آزاد سبزوار و تولید علم برای درآمدزایی دانشگاهها

تأکیدنماینده غرب خراسان در مجلس و توجه مسئولان به دانشگاه آزاد سبزوار و تولید علم برای درآمدزایی دانشگاهها

علی اصغرعنابستانی در حاشیه نشست با قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در واحد سبزوار؛

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار به دلیل قرارگیری بعنوان بزرگترین و قدیمی ترین واحد این دانشگاه در شمال شرق کشور پس از مشهد، نیازمند توجه جدی است و امیدواریم که به واحد سبزوار، نگاه ویژه‌ای شود.

مجموعه شهرستانهای غرب خراسان، مهد علم و دانش است و خوشبختانه هم‌اکنون در مسیر توسعه بر پایه دانش، در حال حرکت هستیم. در مجموع ساختار آموزش عالی، ۹۰ درصد هزینه ها از محل عمومی شامل شهریه دانشجویان، تامین می شود و این روند اشتباه است.

در دانشگاههای معتبر این موضوع برعکس است و بخش عمده‌ای از هزینه ها، از محل تولید علم به دست می‌آید و ما باید از محل توسعه علم، برای دانشگاه ها درآمد کسب نماییم. باید به مرور از بودجه دانشگاهها بکاهیم و دانشگاهها با توجه به ظرفیتها، به سمت خلق پول بروند.

این پول حاصل از تولید علم نیز، بایستی در مسیر نظام آموزشی پایه هرینه شود. اگر دانشگاههای کشور درآمدزا شوند، علاوه بر آنکه برای خود دانشگاه مفید است، سایر بخش های دانشگاه نیز، از این درآمد بهره مند می‌شوند.

در استان، رشد سبزوار بر پایه دانشگاهها در نظر گرفته شده و ما در دانشگاه حکیم سبزواری پس از دانشگاه فردوسی مشهد، بزرگترین دانشگاه شمال شرق کشور هستیم و در دانشگاه آزاد نیز، اینگونه است اما نگاه به دیار سربداران، هیچگاه بر مبنای ظرفیتها نیست!

متأسفانه ۷ سال است که به مدارس سرانه آموزشی دانش آموزان پرداخت نشده است و مدیران مدارس باید برای تأمین هزینه های اولیه خود، به دنبال خیر باشند و این موضوع برای آموزش و پرورش ما، بسیار خطرناک و ناراحت کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *