حمایت ازتولید، منوط به حذف مجوزهای غیرضروری وکاهش مالیات است.

نماینده مردم شهرستان‌ های سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از گام های مجلس در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید، حذف مجوزهای غیرضروری و کاهش مالیات است.

علی اصغر عنابستانی با اشاره به نامگذاری امسال به سال “تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: شعار امسال در ادامه شعار سال گذشته است تا اثر جهش تولید در زندگی مردم ملموس و مشهود شود.

وی با بیان اینکه فرایند تولید نیازمند مانع زدایی جدی است، ادامه داد: نظام اخذ مجوزها یکی از موانع است بطوریکه فرایند شروع تولید طولانی، زمانبر و فساد زا بوده و حتی در مواردی فرصت‌های رانتی در مسیر تولید ایجاد شده و منافع ملی و انسانی در فرایند اخذ مجوزها هدر می رود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای بخش عمده مشاغل و تولیدات نیاز به صدور مجوز نیست لذا در سال جاری مجلس و دولت برای مانع زدایی باید کار ویژه نمایند و نظام صدور مجوزها را از مسیر تولید حذف کنند.

وی افزود: البته در برخی مشاغل و تولیدات که مرتبط با مسائل امنیتی، بهداشتی و سلامت مردم است باید استثناهایی در نظر گرفته شود و در سایر مشاغل، صدور مجوز حذف شود.

عنابستانی ادامه داد: در حوزه حمایت و پشتیبانی از تولید نیز مهمترین و اصلی ترین کار این است که همت دولت و مجلس بر کاهش مالیات بر تولید متمرکز شود.

وی گفت: یکی از بحث های اصلی در اصلاح ساختار نظام مالیاتی، تبدیل مالیات بر تولید به مالیات بر ثروت و سرمایه های راکد است که مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌ های غرب خراسان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه امسال دولت یک سری اصلاحات برای تغییر جهت مالیات انجام شده که مالیات بر تولید کاهش و مالیات بر ثروت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: باید با حذف مجوزها و کاهش مالیات شرایطی فراهم شود که تولید کنندگان کاهش هزینه‌های تولید را در عمل مشاهده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *