جلوگیری از تضییع ۲۵۰ میلیارد تومانی بیت المال درسبزوار طی ۴ سال

مدیرحقوقی شهرداری سبزوار گفت: عمده پرونده های حقوقی شهرداری مطروحه در مراجع قضایی در خصوص مطالبه بهای اراضی و املاک اشخاص که مدعی هستند از سال های قبل در معابر، شوارع و طرح های عمومی بوده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سبزوار، عباس معصومی صدر با بیان این مطلب افزود: در این راستا شهرداری سبزوار وسازمانهای تابعه در ۴سال گذشته (سال های ۹۶ تا۹۹) باحدود ۸۰۰ فقره پرونده حقوقی وکیفری مواجه بوده است.

وی بیان کرد: از مجموع پرونده های فوق تعداد ۲۸۲ فقره پرونده مطروحه در دیوان عدالت اداری که مربوط به اعتراض اشخاص به آراء صادره از کمیسیون های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری است که تمامی پرونده های مزبور در مهلت قانونی خود پاسخگویی شده است.

او تصریح کرد: تعداد ۳۲۵ فقره پرونده در محاکم حقوقی دادگستری و تعداد ۱۹۲ فقره پرونده در دادسرا و محاکم کیفری نیز در این مدت مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفته که اغلب مختومه و تعدادی در حال رسیدگی است.

معصومی اضافه کرد: با پیگیری مجدانه و دفاع موثری که در کلیه مراحل رسیدگی اعم از بدوی و تجدیدنظر در پرونده های حقوقی شهرداری صورت گرفته تاکنون رقمی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از تضییع حقوق بیت المال جلوگیری شده است.

مدیر حقوقی شهرداری سبزوار گفت: شناسایی اراضی و املاک متعلق به شهرداری که به انحا مختلف و از سال های قبل در تصرف اشخاص ثالث بوده از طریق مجاری قانونی پیگیری و مراحل پایانی آن جهت رفع تصرف در حال انجام می باشد که ارزش تقریبی آن پانزده میلیارد ریال می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *