اختصاص ۲۱۰۰ دُز واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

دکترعلیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوارگفت؛ تاکنون ۲۱۰۰ دُز واکسن کرونا جهت استفاده کادر درمان و بهداشت، بیماران خاص، جانبازان، کارکنان آرامستان، سالمندان و نظام پزشکی (پزشکان بخش خصوصی)، به این دانشگاه اختصاص یافته است.

با پیگیری‌های انجام شده، در پارت بعدی ۳۱۰۰ دُز دیگر از این واکسن، به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اختصاص خواهد یافت. همچنین به شهرداری گفته شده تا اسامی پاکبانان را برای دریافت واکسن، اعلام کند.

انتشار خبری مبنی بر فوت ۲ نفر از کادر درمان سبزوار بر اثر دریافت واکسن، نادرست است. تاکنون هیچ گزارشی در خصوص عوارض منفی غیر معمول ناشی از دریافت واکسن‌های تزریق شده، دریافت نشده و براساس تائیدیه پزشکی قانونی، فوت یکی از متوفیان بر اثر پارگی آئورت و علت دقیق فوت فرد دیگر، توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.

روزانه حدود ۳۰۰ نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا از بیماران شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه، شامل سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان، دریافت می‌شود که نتیجه آزمایش ۵۵ درصد از نمونه‌ها در مناطق اعلام شده، مثبت است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۹۶۵۰ نفر در ۶ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان، مبتلا شدند که از این تعداد، ۸۹۶۹ نفر پس از طی مراحل درمان، بهبودی کامل دریافت کردند و ۵۸۴ نفر نیز فوت کردند. غرب خراسان از لحاظ تجهیزات پزشکی و درمانی وضعیت مناسبی دارد.

با این وجود، مردم منطقه باید از هرگونه تجمع، دورهمی‌ها، سفرهای غیرضروری و… پرهیز کنند؛ زیرا هر چقدر هم امکانات موجود باشد، در شرایط بحران و همه‌گیر شدن این ویروس، هیچ مرکز درمانی در کشور قادر نخواهد بود به تمامی افراد، خدمات رسانی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *