آسفالت بزرگراه ابریشم غربی به زودی آغاز می‌شود

شهردار سبزوار و جمعی از مدیران شهرداری از روند اجرای عملیات عمرانی بزرگراه ابریشم در فاز سوم ( شمال غرب) بازدید کردند.

شهردار سبزوار در حاشیه این بازدید گفت: با اتمام عملیات تسطیح و زیرسازی ، آسفالت این بزرگراه در فاز سوم در روزهای آینده آغاز می شود تا با اتمام آن رینگ محیطی کمربند سبز و حفاظتی شهر به طول ۱۰ کیلومتر به پایان برسد.

سیدعلی کوشکی افزود: از سال گذشته عملیات اجرایی فاز سوم بزرگراه ابریشم( کمربند شمال غرب) به طول دو و هفت دهم کیلومتر آغاز شده که برای اجرای آن ۱۸۰ هزار مترمربع از اراضی ملی و مستثنیات جهت اتصال بلوار توحید شهر به محور جوین و جغتای تملک شده است.

وی یادآور شد: تلاش مدیریت حقوقی و حراست شهرداری برای شتاب عمرانی در بزرگراه ابریشم ارزشمند است چرا که ۱۱۰ هزار متر پلاک با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان تملک و سند آن به نام شهرداری سبزوار صادر شد.

وی ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه تیم های عمرانی شهر، بیان کرد: در حال حاضر اکیپ های مختلف عمران شهرداری مشغول عملیات زیرسازی ، تسطیح و اجرای عملیات عمرانی جهت تکمیل این فاز از بزرگراه طبق برنامه زمان بندی هستند.

وی با اشاره به اینکه می توان از این پروژه به عنوان یک خیابان کامل یاد کرد چرا که دارای لاین کند رو، مسیر پیاده راه و دوچرخه سواری است، ادامه داد: این مسیر در دو لاین رفت و برگشت به طول حدود ۶ کیلومتر با عرض ۳۲ متر در هر دو طرف است که خوشبختانه نقش بسزایی در روحیه نشاط شهروندی و ترویج ورزش های همگانی خواهد داشت.

او همچنین از همراهی و حمایت اعضای دوره پنجم شورای شهر در توسعه شهر تشکر کرد و یادآور شد: اسفند ماه سال ۹۷ با حضور جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، چند طرح بزرگ شهرداری با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که یکی ازین طرح بزرگراه ابریشم بود و اکنون بعد از گذشت دوسال این طرح زیرساختی به گام های پایانی خود نزدیک شده است.

کوشکی ضمن قدردانی از تلاش های معاونت توسعه مدیریت و منابع و مجموعه مالی و ذیحسابی شهرداری درخصوص خرید قیر مورد نیاز پروژه افزود: جدول گذاری و زیرسازی حدود ۳ کیلومتر ، کاشت ۱۶۰۰ نهال مثمر و غیر مثمر و اجرای کانال های دفع آب های سطحی در این مسیر طبق برنامه زمانبندی و با تلاش شبانه روزی نیروهای خدوم شهرداری به اتمام رسیده است.

گفتنی است هدف اصلی اجرای این طرح تکمیل رینگ اصلی شهر ، اتصال شرق به غرب شهر ، جلوگیری از گسترش بی رویه ساخت و سازهای غیرمجاز ، ایجاد کمربند سبز و حفاظتی و کاهش سفرهای غیرضرور درون شهری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *