ایجاد برندینگ شهری در ساخت و سازها و تولید مسکن سبزوار

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سبزوار گفت:

در ساخت و سازها و تولید مسکن در شهر کهن بیهق برندینگ شهری ایجاد می شود. به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سبزوار، سید مرتضی احمدی با بیان این مطلب، اینطور توضیح داد که؛ وقتی از شهری یاد می کنیم، معمولا تصویر اجتماعی و فرهنگی از مردم آن و تصویری اقتصادی از فضای کسب و کار و کردشگری آن و تصویر کالبدی از وضعیت معماری ساختمان های شهر در ذهن ما شکل می گیرد. وی افزود: در این راستا یکی از ظرفیت های برند سازی سبزوار با توجه به اقلیم گرم و خشک، ایجاد برند معماری شهری نظیر شهرهای کاشان و یزد است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سبزوار در ادامه همچنین با بیان اینکه یکی از صنایع مولد در کشور صنعت ساختمان است که دارای بیشترین حجم مصرف مصالح  و بکار گیری نیروی انسانی را دارد، بیان کرد: متاسفانه  نظیر سایر صنایع تولیدی  در تولیدات مسکن هیچ گونه برند سازی شهری از طرف طراحان و سازندگان و اصناف مرتبط با ساخت و ساز ایجاد نشده است. سید مرتضی احمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر در شهر سبزوار انجمن های صنفی مرتبط نظیر انجمن سازندگان مسکن سبزوار یا انجمن مهندسان عمران یا معمار تاسیس و دارای فعالیت هستند، لذا بهتر می توان نسبت به شکل گیری برندسازی شهری تاکید داشت.

وی گفت:  پوسته خارجی و ظاهری ساختمان می تواند یک نوع یکپارچگی ایجاد کند که نشان از وجود نوعی برندینگ در تولید مسکن متناسب با هویت شهری سبزوار باشد، در هر صورت امید است در آینده با همت مدیریت شهری و سازندگان این امر مهم در این شهر محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *