پیگیری راه اندازی پالایشگاه گیاهان دارویی در سبزوار

بررسی مشکلات ۳۰ واحد صنعتی غرب خراسان

پیگیری راه اندازی پالایشگاه گیاهان دارویی در سبزوار

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توسعه زنجیره فولاد و واحدهای فرآوری‌آن زمینه جلوگیری و ممنوعیت خام فروشی فولاد در کشور فراهم شده است.

علیرضا رزم حسینی در حاشیه بازدید از طرحهای صنعتی سبزوار افزود: یکی از سیاستهای وزارت صمت، جلوگیری از خام فروشی است که با وجود شرایط سخت تحریم، این موضوع در فولاد کشور، اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه معادن نیز، با توسعه فرآوری معادن، تلاش داریم جلو خام فروشی معادن گرفته شود تا از این راه، میزان ارزش افزوده در داخل کشور، افزایش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: سبزوار از قطبهای معدنی استان در بخشهای کرومیت، منگنز، سنگ آهک و مس است که باید به خام‌فروشی ماده‌های معدنی این منطقه، پایان داده شود.

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت گیاهان دارویی منطقه غرب خراسان، تصریح کرد: راه اندازی پالایشگاه گیاهان دارویی سبزوار از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، در مرحله پیگیری قرار دارد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، یادآور شد: در طرح تام، برای تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت، از طریق بانک صنعت و معدن ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

مقام عالی وزارت صمت خاطرنشان کرد: فرایند پرداخت این تسهیلات به واحدهایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارند و برای بازگشت واحدها به چرخه تولید، آغاز شده است.

گفتنی ست؛ در نشست وزیر صمت با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان شهرستانهای غرب خراسان، مشکلات ۳۰ واحد صنعتی این منطقه که اغلب شامل تامین سرمایه در گردش و تسهیل در صدور مجوزها بود، بررسی و مصوباتی به منظور رفع این موانع، ابلاغ شد.

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه داروسازی طاها در سبزوار و بازدید از کارخانه پارس هستی آسیا که در زمینه تولید آهک هیدراته با ظرفیت سالانه ۱۴۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان در مرحله بهره برداری قرار دارد، از برنامه های امروز رزم حسینی در سبزوار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *