جمکو، جای پیمانکاران روسیه را گرفت

اورهال موتورهای غول‌پیکر نیروگاه اتمی بوشهر توسط مهندسان ایرانی

محمد رستمی، مدیرعامل شرکت ماشینهای الکتریکی جمکو جوین: موتورهای غول پیکر نیروگاه اتمی بوشهر قبلا توسط روس‌ها اورهال میشد، اما با موفقیت شرکت جمکو در انجام این پروژه، از این به بعد اورهال این نیروگاه، توسط مهندسین ایرانی انجام خواهد شد. صنایع مادر کشور مثل نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و…، بر اساس زمان‌بندی معینی دوره‌هایی را اورهال یا تعمیرات اساسی تعریف کرده‌اند .

بخشی از تجهیزات این صنایع که نیاز به تعمیرات اساسی دارند، الکتروموتورها هستند. این الکتروموتورها باید بصورت تخصصی توسط مهندسان مجرب، بازبینی یا اورهال شوند. برای انجام پروژه‌های مربوط به اورهال نیروگاه‌های کشور، ما مجموعه‌ای را در شرکت جمکو تحت عنوان “مدیریت خدمات فنی و مهندسی” ایجاد کردیم.

وظیفه این واحد مراجعه به نیروگاه‌های مختلف کشور و ارائه توانمندی‌های شرکت جمکو به آنها است تا بتوانند پروژه اورهال نیروگاه‌ها و تعمیرات مربوط به الکتروموتورها را، با استفاده از توان فنی و مهندسی ایرانی، به انجام برسانند. نتیجه تشکیل این واحد، این بود که ما دو سال پیش توانستیم پروژه اورهال الکتروموتورهای نیروگاه بعثت تهران را انجام داده و رضایت آنها را به دست آوریم.

در سال جاری نیز اورهال تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر مطرح بود. الکتروموتورهای این نیروگاه روسی هستند و قطعات توسط روس‌ها در این نیروگاه نصب شده است. در سالهای گذشته، اورهال یا تعمیرات اساسی این تجهیزات نیز، توسط خارجی‌ها انجام میشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *