مطالبه گری و آرمان خواهی انتظار اصلی از جنبش دانشجویی است

امام جمعه سبزوار با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: مطالبه گری و آرمان خواهی انتظار اصلی از جنبش دانشجویی است.

آیت ا… غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: جریان سازی عظیم اجتماعی با محوریت جنبش دانشجویی شکل گیرد و مطالبه گری و آرمان خواهی در تمام  منظومه آرمانهای انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: آرمان خواهی تنها در زمینه مقابله با فقر و مبارزه با مفاسد اقتصادی معطوف نشود بلکه در این موضوع به پیشرفت علمی و اقتصاد مقاومتی توجه شود. 

امام جمعه سبزوار گفت:همچنین مطالبه گری در فریضه امر به معروف ونهی از منکر به مفهوم گسترده و همه جانبه آن به عنوان  مطالبه ای  فرهنگی ازسوی جریان دانشجویی پیگیری شودکه دستاورد آن کاهش  منکرات در جامعه، بازار و  نهادهای  اداری باشد.

 آیت ا… مقیسه افزود: همچنین دانشجویان بصیر و انقلابی در قبال امواج سهمگین دشمن و موج رسانه ای آنها  با به دست گرفتن قلم تبیین اذهان جامعه را روشن و با زدودن غبارها مسیر را مشخص نمایند.

وی تصریح کرد: شاخصه اصلی مطالبه گری و آرمان خواهی را دانشجویان شهید در دل دانشجویان متعهد برافراشته اند که یکی از آن شاخصه ها ولایت و تبعیت از رهبری است.

امام جمعه سبزوار گفت: دانشجویان توجه داشته باشند که در مطالبه گری و آرمان خواهی علاوه بر دوری از سطحی نگری،   واقع بین باشند و  البته واقع بینی به معنای پذیریش کوتاهی و کم کاری برخی مسئولان  نیست.  

آیت ا… مقیسه افزود: در شرایطی که دشمنان با سیاه نمایی تلاش دارند  نسل جوان را نسبت به ارزشهای انقلاب اسلامی  دلسرد کنند تمامی  ظرفیت های جمهوری اسلامی در کنار هم و درست دیده شود.

 امام جمعه سبزوار با اشاره به تلاش های دولت سیزدهم در رفع مشکلات اقتصادی اظهار داشت:  دولت زودتر دست به کار شود و با بهر ه گیری از نیروهای انقلابی، متعهد و متخصص برنامه های خود  را عملیاتی نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *