ابتلای ۸۳ درصدی پرستاران به کرونا در غرب خراسان

علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، در آیین گرامیداشت روز پرستارگفت :

در ۲۲ ماه سپری شده از آغاز شیوع کرونا، تاکنون ۹۷۳ پرستار در ۶ شهرستان‌ زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان، معادل ۸۳ درصد آنان، به کرونا مبتلا شده‌اند. از زحمات جامعه پرستاری، قدردانی می کنیم.

در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، ۱ هزار و ۱۷۲ نیرو در گروه پرستاری دارد که ۸۶ درصد آنها، پرستار هستند. کشورمان در مقابله با ویروس کرونا، عملکرد و کارنامه درخشانی داشت !

یک علت مهم این موفقیت، الگوگیری پرستاران از رفتار، منش و سیره حضرت زینب (س)، بوده است. اینکه امروز بیشتر مناطق کشور در وضعیت آبی کرونا قرار گرفته اند، مرهون حمایت ها و توصیه های مسئولان نظام است.

در ۲۲ ماه گذشته، سبزوار همواره به لحاظ درگیری با کرونا، در ردیف ۳ تا ۴ شهرستان نخست استان، قرار داشته است که با تلاش دسته جمعی نیروهای درون و بیرون دانشگاه، در رنگ بندی هفته گذشته در رتبه سیزدهم، قرار گرفت.

ماههای گذشته و دوران اوج شیوع کرونا، ایام سختی بود که با تلاش و مجاهدت کادر بهداشت و درمان، پرستاران، نیروهای خدماتی، ستادی، پرسنل معاونت بهداشتی و همراهی فرمانداران، ائمه جمعه، اصناف، بسیج، حوزه علمیه، نیروهای نظامی، انتظامی و مردم، از آن سربلند بیرون آمدیم.

برخی روزها، تا ۲ برابر ظرفیت بیمارستان واسعی سبزوار، بیمار کرونایی پذیرش شد؛ چنانکه در موج پنجم، طی یک هفته ۴۲۰ بیمار، یعنی بیش از ۲ برابر ظرفیت این بیمارستان، بیمار در این مرکز آموزشی درمانی، بستری شده بود.

طی آن ایام سخت، به لحاظ دارو، تامین اکسیژن و پزشک و پرستار، مشکلی رخ نداد و بیماری به بیرون بیمارستان ارجاع داده نشد و با مجاهدت کادر درمان و پرستاران، اجازه ندادیم تا مشکلات اورژانسی دانشگاه و بیمارستان واسعی، به محیط بیرون منتقل شود.

در نتیجه تلاش کادر درمان و بهداشت و تمامی نیروهای مجموعه علوم پزشکی سبزوار، بیمارستان واسعی بعنوان بیمارستان درمان بیماران کرونایی در شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه، در رتبه بندی معاونت درمان وزارت بهداشت، در بین ۳۷۲ بیمارستان درگیر کرونا، رتبه ۲۱ کشوری را دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *