آب وهوای سبـزوار،مناسب گردشگری کشاورزی است

👤 محمدعلی ابراهیمی دوست، رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سبزوارگفت :

🔹با پیگیری‌های صورت گرفته، موافقت اولیه مزرعه گردشگری کشاورزی غرب خراسان، در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار، در کیلومتر ۳۰ بزرگراه سبزوار – نیشابور (محدوده روستای زعفرانیه)، صادر شده است.

🔹گردشگری کشاورزی، یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری سبزوار می باشد که بهره‌برداری از آن، در دستور کار قرار گرفته است.

🔹در این طرح، گردشگری با تعامل بین کشاورز و گردشگر، تجربه فعالیت‌های کشاورزی، دامداری، پرورش ماهی و… را، در معرض دید گردشگران قرار می‌دهد.

🔹گردشگری کشاورزی بعنوان یکی از شاخه‌های نوین گردشگری،ارتباط عمیق ومستقیم با محیط روستایی دارد و با بهره‌گیری از فعالیت‌های کشاورزی،می‌توان شاهدتوسعه پایداریک منطقه بود. آب و هواو شرایط سبزوار،برای گردشگری کشاورزی مساعد است.

🔹هوای سبزوار به دلیل قرار داشتنِ شهر در میان ارتفاعات شمالی و جنوبی، عمدتاً کوهستانی و معتدل است، اما در قسمت‌های جلگه‌ای هوا گرمتر است و باید گفت که بهار و پاییز، فصل‌های مناسب‌تری برای سفر به این شهر هستند.

🔹دیار سربداران با دارا بودن مناطق کوهستانی و کویری، پوشش گیاهی متنوعی دارد و در مناطق کوهستانی گونه‌های بوته‌ای و درختچه‌ای مثل ریواس، آویشن، درمنه و…، بیشتر دیده می‌شود

🔹اراضیِ دشتیِ منطقه پروند سبزوار نیزباپوشش گیاهی بیابانی،دارای گونه‌های شاخصِ تاغ،گز،بَنه، بومادران،بادام‌ کوهی و قیچ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *