تدابیر و توصیه های طب سنتی در پیشگیری و درمان بیماری کرونا

متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:

تدابیرو توصیه های طب سنتی در پیشگیری و درمان بیماری کرونا در کنار دستورالعمل طب نوین بسیار موثر می باشد.

دکتر فرشته قراط اظهار داشت : شدت درگیری در بیماری کرونا از انواع خفیف تا بسیار شدید متفاوت بوده و این که افراد به چه شکل از این بیماری مبتلا باشند بستگی به سطح ایمنی و مقاومت محیطی و مقاومت بدنی آنها دارد.

وی با بیان اینکه سه فاکتور در بروز و شدت ایجاد بیماری در افراد موثر است،افزود: یکی از این فاکتورها بیماری زا یا شدت بیماری زایی،دوم عوامل محیطی که فرد در آن قرار می گیرد و سوم میزان مقاومت بدنه میزبان است

عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی ،شستشوی دست ها، پاک سازی سطوح و استفاده از تهویه مناسب می‌تواند در کاهش ورود ویروس به بدن افراد و همینطور کاهش شدت بیماری زایی موثر باشد.

مدیر گروه طب سنتی ایرانی اضافه کرد:توجه به وضعیت تغذیه، پرهیز از پرخوری و در هم خوری، دوری از مصرف غذاهای غلیظ وهمین طور اجتناب از یبوست از مهمترین فاکتورهایی هستند که در بحث خوردن و آشامیدن درطب سنتی پیشنهاد می شود.

دکتر قراط با تاکید بر رعايت اصول پیشگیری از ابتلا به کرونا بیان داشت: داشتن کیفیت خواب مناسب، پرهیز از دیر خوابیدن و بیدار خوابي زیاد، فعالیت بدنی مناسب و دوری از استرس ها هیجان ها و عوامل روانی از جمله عواملی هستند که برای افزایش سطح ایمنی توصیه می شود و نقش بسیار مهمی را در افزایش سطح ایمنی افراد دارند.

وی با اشاره به تدابیر طب سنتی در درمان بیماران کرونا اظهارکرد: درمان‌های این بیماری درمان علامتی است که علاوه بر رعایت پروتکل ها درمان های حمایتی که طب سنتی در این زمینه پیشنهاد می کند می تواند در کنترل علائم این بیماری در کنار دستورالعمل طب نوین بسیار موثر باشد.

 عضو هیات علمی دانشگاه: افزود: طب سنتی با استفاده از تدابیر خاص، درمان های حمایتی و استفاده از گیاهان دارویی می تواند درکاهش علائم ،دوره بیماری وکاهش عوارض این بیماری کارساز باد.

متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خاطرنشان کرد:سلامتکده طب سنتی دانشگاه و مرکز مشاوره تلفنی کرونا و طب سنتی آماده مشاوره به همشهریان گرامی در زمینه‌های کرونا و طب سنتی می باشد./آزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *