تاسیس ناحیه صنعتی چوب و صنایع وابسته در سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در حاشیه بازدید از شرکت ارژن چوب شرق از تاسیس ناحیه صنعتی چوب و صنایع وابسته به زودی در این شهرستان عنوان کرد

حسین ابراهیمی کردیانی در حاشیه بازدید از کارخانه ارژن چوب شرق با تمجید از اقدامات این کارخانه، اظهارکرد: خوشبختانه این مجموعه پویا است و از میزان حجم فعالیت های این کارخانه لذت بردم و امیدواریم اینگونه این کارخانجات را کمک کنیم تا بیش از گذشته فعال شود.

وی با بیان اینکه بحث اشتغال یکی از دغدغه های مهم کشور است، افزود: برای پویایی حوزه صنایع و برنامه های دولت به صورت پایلوت قرارگاهی در استان خراسان رضوی ایجاد شده و تاکید بنده شناسایی ظرفیت ها در شهرستان سبزوار است.

فرماندار ویژه سبزوار با تاکید بر ضرورت حمایت از واحد های صنعتی در سبزوار، بیان کرد: در خصوص حمایت ها، باید از واحد های صنعتی فعال بیش از گذشته حمایت شود و واحد صنعتی ارژن چوب جز واحد های صنعتی فعال این شهرستان است که با توجه به ظرفیت های حوزه صنایع چوب تلاش می کنیم تا این ظرفیت های فعال حفظ شود.

ابراهیمی ادامه داد: واحد های صنعتی نیمه فعال باید از حداکثر ظرفیت و توان خود برای تولید و اشتغال استفاده نمایند و همچنین واحد های صنعتی تعطیل نیز باید احیا شود.

وی با اشاره به ظرفیت های سبزوار در حوزه صنایع چوب، تصریح کرد: براساس ظرفیت های موجود سبزوار در حوزه چوب باید ساماندهی بیشتری صورت گیرد وبه دنبال هستیم برای مباحث مرتبط باتوزیعی فضای مناسبی را برای ظرفیت های چوب ایجاد شود.

فرماندار ویژه سبزوار با بیان اینکه تاسیس ناحیه صنعتی چوب در سبزوار ضروری است، گفت: درخواست آن از گذشته انجام شده و هم اکنون نیز در دستور کار قرار دارد. در هفته گذشته جلساتی در این باره تشکیل شده و به صورت مستمر به دنبال ایجاد این ناحیه صنعتی برای فعالان حوزه چوب و صنایع وابسته هستیم.

فرماندار سبزوار بیان کرد: ظرفیت شهرک های صنعتی سبزوار به لحاظ ظرفیت اشتغال تقریبا تکمیل است که باید واحد های صنعتی فعال، نیمه فعال و تعطیل در این شهرک ها شناسایی شود.

ابراهیمی گفت: برای جذب سرمایه گذاران پیش بینی واگذاری اراضی جدید در شهرک های صنعتی سبزوار انجام شده و اقدامات مقدماتی و مطالعاتی آن در حال انجام است.

وی افزود: بحث ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، مشکلاتی را دارد اما تلاش مدیران شهرستان بر این است که این پروژه به سرانجام برسد و سرمایه گذارانی برای احداث واحد های صنعتی درخواست داده اند.

فرماندار سبزوار در پایان یادآورشد: با توجه به اینکه نگاه به تولید داخل حائز اهمیت است، امیدواریم بخشی از مشکل بیکاری در سبزوار برطرف شود.

نیازمند حمایت هستیم

حمیدمحمدیان مدیرعامل کارخانه ارژن چوب شرق نیز گفت: در این چند سال اخیر در شهرستان سبزوار بازدید های مسئولان منجربه نتیجه نشده و امیدواریم در دوران جدید نتایج خوبی برای صنعتگران باشد زیرساخت و پتانسیل آمده است.

وی با بیان اینکه بازاریابی در کشور انجام شده اما نیاز به حمایت داریم، افزود: همه ما باید کاری کنیم که سبزوار به توسعه و پیشرفت دست یابد و حتی حاضر هستیم، بیشتر از ظرفیت خودمان برای تولید کار کنیم.

این تولید کننده صنایع چوب در سبزوار تاکید کرد: متاسفانه با توجه به این شرایط مشکلاتی در حوزه تسهیلاتی داریم که نیاز به مساعدت مسئولان شهرستانی دارد.

محمدیان بیان کرد: پس از ۳۰ سال کار به عنوان تولید کننده به دنبال نان و نام نیستیم و مجموعه ما و سایر کارخانجات خود را سرپا نگه داشته اند تا کارگران از نان خوردن نیفتند و در زندگی خودشان دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر که با حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد ظرفیت مشغول به کار هستیم، ناراحت هستیم، امیدواریم فضایی فراهم شود که با تمامی ظرفیت های خودمان کار کنیم، گفت: متاسفانه قیمت ام دی اف چندین برابر افزایش یافته است و سبب شد مردم به سمت خرید قسطی و با بازه زمانی زیاد رفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *