مهمترین برنامه های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار درحوزه های مختلف، سال ۱۴۰۱

دکترعلیرضا مسلم رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:

 در سال ۱۴۰۱ به هرحال شروع سال مقارن با ماه شعبان است و سفر ریاست محترم جمهور حضرت آیت ا… رئیسی به استان خراسان رضوی را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم اقدامات شایسته و درخور شأن مردم شریف شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام گردد.

در حوزه آموزش :

یکی از اقدامات موثری را که مدنظر قرار دادیم به خصوص در سفر ریاست محترم جمهور بحث مجوز دانشکده دندانپزشکی و توسعه رشته های دانشکده پرستاری جوین و مجوز دانشکده پیراپزشکی جغتای خواهد بود. در راستای سند تعالی و بحث‌های عدالت محور در حوزه آموزش بحث پاسخگویی به مردم را داریم که یکی از بسته های مهم است.با افزایش سطح سواد سلامت مردم با انجام پویش هایی را که در سال ۱۴۰۰  شروع کردیم آن را ادامه خواهیم داد که بتوانیم سطح سواد را سواد سلامت را بالا ببریم و نگرش مردم به بعضی از موضوعات تغییر نماید و بتوانیم با هزینه های کمتر مشکلات حوزه سلامت را پاسخگو باشیم. افزایش رشته ها در مقاطع کارشناسی ارشد و پی اچ دی، احداث و تکمیل دانشکده بهداشت و پرستاری که از سفر ریاست محترم جمهوری اعتبار آن تخصیص یافت خواهیم داشت.راه اندازی سالن آزمون های الکترونیک را عملیاتی خواهیم کرد.یکی دیگر از  بحث‌هایی که در حوزه آموزش به جد پیگیری می‌کنیم افزایش درصد جذب دانشجویان خارجی و بین الملل بوده که یکی از محورهای معاون آموزشی جدید وزارتخانه است که آن را به جد در دستور کار داده ایم.

در حوزه فرهنگی و دانشجویی :

با توجه به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ آموزش حضوری خواهد بود به غیر از بحث های روتین حوزه توجه به بحث های قرآنی را داریم وبرنامه‌ریزی می‌کنیم برای برگزاری جشنواره های متعدد قرآنی که در طول سال ۴۰۱ انجام شود و بنا داریم که اداره قرآن و عترت در زیر مجموعه معاونت فرهنگی دانشجویی ایجاد گردد که آن را عملیاتی می‌کنیم. نشریات و کانون‌های دانشجوییرا ساماندهی می‌کنیم و روی بحث‌های کیفی‌سازی بیشتر سرمایه گذاری خواهیم کرد. یکی از پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه درحوزه فرهنگی دانشجویی تکمیلی مسجد مجتمع پردیس می باشد که انشالله در سال ۴۰۱ این پروژه را انشاا… نهایی خواهیم کرد.

 در حوزه تحقیقات :

از انتهای سال ۱۴۰۰ جلساتی را با ادارات و نهادهای مختلف شهرستان در راستای اولویت های پژوهشی شهرستان داشتیم که اولویت‌ها احصاء شده و سعی می‌کنیم در راستای تحقیقات کاربردی که به هرحال همانطور که مقام معظم رهبری بارها و به کرات به مسئولین تذکر دادند با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای بتوانیم تحقیقاتی را انجام دهیم که دردی از مشکلات جامعه بردارد و در این راستا مراکز تحقیقاتی را ساماندهی و همچنین بحث‌های ارتباط با صنعت را قوی تر و فعال تر خواهیم کرد.

در حوزه معاونت توسعه :

با توجه به سفر ریاست محترم جمهوری به استان خراسان اعتباراتی اخذ شده و همچنین از پروژه‌های محرومیت‌زدایی که به هرحال استاندار محترم فرمانداران و نمایندگان معزز شهرستان اعتبارات را جذب کرده اند و اولویت کاری حوزه معاونت توسعه اجرای این پروژه‌ها خواهد بود.

 در حوزه درمان :

علاوه بر جذب متخصصین یکی از تکالیف مهمی که مقام محترم وزارت برای دانشگاه‌ها تبیین کرده اند بحث نسخه الکترونیک است که درشش ماهه دوم ۴۰۰ انجام دادیم امادر سال ۱۴۰۱به طور صد در صد نهایی خواهیم . یکی از بحث‌هایی که مورد تاکید مقام محترم وزارت است بحث برخورد با پدیده شوم زیرمیزی می باشد. که یک تکلیف به حوزه معاونت درمان شده و به جد پیگیری هستیم و با پزشکانی که در سطح دانشگاه‌ها وجود هستند برخورد خواهیم کرد. همچنین تکمیل پروژه های حوزه درمان همچون طرح توسعه بیمارستان مبینی،بخش زایمان تک نفره بیمارستان جوین،اتاق عمل بیمارستان امداد، توسعه فاز دوم اورژانس بیمارستان واسعی ،بخش های سی تی اسکن شهرستان‌های جوین و جغتای، بخش های مراقبت های ویژه در دو شهرستان جوین و جغتای، احداث بیمارستان خوشاب، توسعه خدمات درمان بستردر شهرستان های ششتمد و داورزن و شهر روداب و جذب متخصصین ازدیگر برنامه های در دست اجرا خواهد بود.

احداث بیمارستان خوشاب که یکی از بندهای مصوبات سفر ریاست محترم جمهور است رایزنی های آن با شورای محترم شهرستان خوشاب نهایی و زمین آن واگذار شده و یکی از اولویت‌های دانشگاه در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

 در حوزه معاونت بهداشتی در سال ۱۴۰۱ هم بیماری کرونا را خواهیم داشت که اولویت اول معاونت بهداشت و درمان کنترل بیماری کرونا خواهد بود ولی علاوه بر این شاخص های دیگر و مشکلاتی که به هر حال در سال ۱۴۰۰ در بعضی از مناطق داشتیم مثل سالک و تب مالت جزء اولویت‌ها بوده که راهکارهای آن تبیین شده است.

درحوزه غذا و دارو :

علاوه بر تهیه و تدارک بحث‌های دارو و تجهیزات مصرفی که در ارتباط با کرونا است در سال ۴۰۱ هم ادامه خواهد داشت. نظارت ها را بر داروخانه‌ها بیشتر خواهیم کرد وبحث های قاچاق دارو بیشتر کنترل خواهیم کرد. سعی می‌کنیم که باتسهیل به روند مجوز به کارگاه ها و کارخانه های سلامت محور بتوانیم در راستای اشتغال گام‌های موثری رو برداریم. همچنین برای بعضی از آزمایشات سموم و آفات کشاورزی آنها را به مرکز استان ارسال می‌کردیم جزو برنامه عملیاتی سال ۴۰۱ است که تجهیزات لازم خریداری گرید و این آزمایشات در داخل دانشگاه انجام پذیرد.

در پایان یک بار دیگر از زحمات تمامی همکاران محترم در تمام حوزه‌ها و شهرستان ها و واحدهای مستقل دانشگاه تشکر و سپاسگزاری می کنم سالی توام با سلامتی بهروزی برای یکایک عزیزان و خانواده های محترمشان آرزومندم. امیدوارم که نواقصی که در ۱۴۰۰ داشتیم تکرار نگردد و سال خوبی را داشته باشیم.

همچنین وظیفه میدانم بر خودم که از همکاری و همدلی تمام مردم شریف شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تشکر کنم وامیدوارم و تا این تعامل دو طرف بیشتر از سال‌های قبل باشه انشالله بتوانیم پرونده و جایگاه مناسبی را در بین دانشگاه‌ها در محور کنترل بیماری کرونا داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *